ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בודקים הכל

הנציב מגלה: התלונות מתבססות על כתבות עיתונאיות מבלי שבדקו אותן

התנהלות נציבות תלונות הציבור על שופטים. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן קרא בדיון בוועדת חוקה לחברי הוועדה לבחירת שופטים לפעול לכך שנציב התלונות הבא לא יבוא מקרב שופטי העליון

הנציב מגלה: התלונות מתבססות על כתבות עיתונאיות מבלי שבדקו אותן
אורי שוהם צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החוקה קיימה דיון ממושך וטעון על התנהלות נציבות תלונות הציבור על שופטים בהשתתפות שרת ההתיישבות אורית סטרוק, נציב התלונות השופט בדימוס אורי שהם וראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן קרא בדיון בוועדת חוקה לחברי הוועדה לבחירת שופטים לפעול לכך שנציב התלונות הבא לא יבוא מקרב שופטי העליון. "מן הראוי שהבחירה לא תיעשה בצורה פוליטית ולו דעתי תישמע, הייתי מציע שייבחר ברוב של 80 ח"כים בהצבעה חשאית בכנסת וללא עניין פוליטי מפלגתי כדי שייהנה מיוקרה ועצמאות".

דני שם טוב, דוברות הכנסתח"כ שמחה רוטמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

 "יושבים פה שלושה חברי הוועדה לבחירת שופטים ויחד איתם בוועדה שלושה שופטי העליון שלא יכולים לשבת איתנו היום בטענה תמוהה של ניגוד עניינים. לבחור בוועדה מי יהיה הנציב שיבקר אותם זה לא ניגוד עניינים בעוד ישיבתם פה כן?", אמר.

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם אמר בדיון: "התלונות הן מצד אחד של המפה הפוליטית ונגד שופטים מסוימים בבימ"ש העליון. התלונות מתבססות על כתבות עיתונאיות מבלי שבדקו אותן. הכתבות והתלונות נגד שופטי בימ"ש העליון מתמקדות ב-99% ב-5-4 שופטים. יש להצר על כך שמגישים תלונה ללא כל בדיקה, אך אנחנו בודקים כל מה שמגיע לנציבות".

דני שם טוב, דוברות הכנסתאורי שוהםצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לדבריו, "מרגע שקיבלתי את תפקידי יש נתק מוחלט בין תפקידי לבין שופטי העליון. אם הייתי מרגיש שיש מקרה שאני לא יכול לבררו בגלל חברות או קרבה מיוחדת הייתי מטפל בכך בצורה אחרת. כל אדם יכול לטעות אך לא נקטתי בגישה מרוככת ולא עניינית כלפי אף אחד מהשופטים והעבודה נעשתה בצורה המקצועית ביותר. אני לא רואה שום אפשרות לטענה ששופט בימ"ש העליון לא יוכל לבדוק טענות כלפי שופטים כי לפני מספר שנים ישב איתם בכהונה".

דני שם טוב, דוברות הכנסתעורך הדין עמית בכרצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין אמר בוועדת החוקה כי "ריבוי התלונות הציבוריות יוצר תחושה שהמטרה אינה לטייב את הביקורת אלא לשחוק את מעמדו של בימ"ש העליון. עלינו לטייב את הליכי הביקורת אבל הבסיס לדיון כאן הוא תחושה שמטרתו לכתוש את בימ"ש העליון והדמוקרטיה. אני נותן אמון בשופטי העליון ומצפה מנציב שיש לו עניין של קרבה עודפת לשופט שלא לדון בעניינו".

ועקת חוקה אורי שוהם שמחה רוטמן נציב תלונות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד