י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהן החידושים

גוגל משדרגת את אבטחת הסיסמאות בדפדפן כרום

השיפורים מגיעים באמצעות עדכון ל- Password Checkup, שכבר יש לו יכולת לסמן סיסמאות אם ידוע שהן דלפו ומופיעות במאגרי אינטרנט אפלים המשמשים פושעי סייבר והאקרים

גוגל משדרגת את אבטחת הסיסמאות בדפדפן כרום
אילוסטרציה צילום: unsplash

גוגל הודיעה באופן מפתיע שהיא משפרת אבטחת מכשירים - אבל רק אם יש לכם אייפון. אמנם אפל וגוגל הן שתי חברות מתחרות, אבל במה שקשור לאבטחת נתונים של המשתמשים שתי החברות משתפות פעולה. לדוגמה, צוות אבטחת המידע של אפל מצא בעבר פרצת אבטחה רצינית בדפדפן כרום ועכשיו, גוגל מאשרת שהיא תשפר את האבטחה של משתמשי כרום במערכת ההפעלה iOS של אייפון.

השיפורים מגיעים באמצעות עדכון ל- Password Checkup, שכבר יש לו יכולת לסמן סיסמאות אם ידוע שהן דלפו ומופיעות במאגרי אינטרנט אפלים המשמשים פושעי סייבר והאקרים. כעת גוגל מוסיפה שתי פונקציות נוספות: התראה על סיסמאות חלשות והתראה על שימוש חזרתי. סיסמאות חלשות הכוונה לסיסמאות קלות לניחוש, כמו "123456" או "password". וסיסמאות בשימוש חוזר הן סיסמאות שבהן כבר משתמשים באתרים אחרים.

מערכת בדיקת הסיסמאות תציג התראה בכרום בכל פעם שהיא תזהה בעיה בסיסמה, אך ניתן לבצע בדיקה כזו גם באופן עצמאי. כדי לבדוק את הסיסמאות מבלי להזין אותן בעת כניסה לשירות מקוון, ניתן לגשת להגדרות Chrome ולבחור באפשרות בדיקת בטיחות.

לפי גוגל, משתמשי אנדרואיד יצטרכו לחכות עד "מאוחר יותר החודש".

בחברת אבטחת המידע ESET מברכים על המהלך ואומרים ש"כל צעד המחזק את ההגנה על המשתמשים מקדמת את הבטיחות שלהם ואת אבטחת המידע. היכולת לזהות סיסמאות חלשות ולעדכן על שימוש חוזק בהן היא משמעותית לשמירה על בטיחות המידע האישי של המשתמשים ברחבי העולם.

חשוב לזכור שאבטחת מידע היא מרוץ קבוע ופושעי סייבר ממשיכים כל הזמן לפתח אמצעים חדשים כדי לפרוץ את ההגנות הקיימות. חשוב להקפיד להשתמש בפתרונות אבטחת מידע, לעדכן תוכנות באופן קבוע ולהשתמש באופן אחראי בסיסמאות חזקות וייחודיות".

 

גוגל כרום Google Chrome ESET שדרוג סיסמאות אבטחת מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד