י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"יש חשש לחייו"

משפחתו של ברגותי טוענת כי הוכה לפחות חמש פעמים

משירות בתי הסוהר נמסר כי הארגון פועל בהתאם לחוק ועתירה שהגיש האסיר לאחרונה נדחתה על ידי בית המשפט. במסגרת המדיניות החדשה של שב"ס אין הנחות או יחס מועדף לרבי מחבלים

משפחתו של ברגותי טוענת כי הוכה לפחות חמש פעמים
מרואן ברגותי צילום: פלאש 90

שמו של האסיר הכבד ביותר בכלא הישראלי מרואן ברגותי עלה שוב לכותרות בחודשים האחרונים, עקב כך שחמאס דורש לשחרר אותה במסגרת עסקת חטופים. בתוך רעייתו פאדוה ברגותי טוענת שבשלושת החודשים האחרונים הוא הותקף לפחות חמש פעמים כאשר הועברבין בתי כלא בישראל.

מלשכת ברגותי, שמנוהלת על ידי משפחתו ותומכיו שפועלים למען שחרורו מהכלא, נמסר: "הגיע אלינו מידע מעורכי דין שביקרו עצורים בכלא מגידו, שלפיו כוחות שב"ס תוקפים באופן ברברי וברוטלי את המנהיג הלאומי מרואן ברגותי לצד קבוצה של מנהיגים פלסטינים שנמצאים בבידוד בכלא מגידו". עוד מתואר בהצהרה כי "מצבו כנראה לא טוב ולא ברור, יש חשש לחייו".

עורך הדין אביגדור פלדמן מייצג את ברגותי, הגיב לשאלת כלי התקשורת והבהיר שאין לו מידע עדכני לגבי מצבו של הלקוח וכי "הגשנו בקשה לפגוש אותו באופן מיידי".

יצוין כי ברגותי נידון על ידי בית המשפט לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים. למרות השתייכותו לפתח, בחמאס דורשים לשחרר אותו ראשון במסגרת עסקת שחרור חטופים עקב היותו סמל ברשות הפלסטינית. יחיא סינוואר אף נשבע בעבר לפעול לשחרורו של ברגותי ורואה כעת הזדמנות פז שלא תחזור.

דיווחים שכאלה סביב התנכלות לאסיר החשוב ביותר בקרב הפלסטינים והגעה עד לכדי סכנת חיים, עשויה ברקע חודש הרמדאן להוביל להסלמה ולהבערת הרחוב הערבי.

משירות בתי הסוהר נמסר כי "בשעות האחרונות מתפרסמות ידיעות כוזבות בנוגע לאסיר הביטחוני מרואן ברגותי. בניגוד לפרסומים, שירות בתי הסוהר פועל בהתאם לחוק ועתירה שהגיש האסיר לאחרונה נדחתה על ידי בית המשפט. במסגרת המדיניות החדשה של שב״ס אין הנחות או יחס מועדף לרבי מחבלים והם יקבלו אותם תנאים שמקבלים כל האסירים הביטחוניים".

מרואן ברגותי פאדוה ברגותי שירות בתי הסוהר שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד