ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתנגד לפעולה ברפיח

הנשיא ביידן: "לישראל יש זכות לרדוף את חמאס"

בעודו מתנגד לפלישה קרקעית ברפיח, הנשיא ביידן אמר הלילה כי אמר לנתניהו "לישראל יש זכות לרדוף את חמאס". הנשיא אמר שהוא ביקש מנתניהו "לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדון בדרכים להילחם בחמאס ללא מבצע קרקעי גדול ברפיח"

הנשיא ביידן: "לישראל יש זכות לרדוף את חמאס"
פעילות חיילי צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב בחשבון ה-X שלו: "שוחחתי שוב עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע להתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה. המשכתי לאשר שלישראל יש זכות לרדוף את חמאס, קבוצת הטרור האחראית לטבח הקשה ביותר בעם היהודי מאז השואה".

עוד כתב: "חזרתי על הצורך בהפסקת אש מיידית כחלק מעסקה לשחרור חטופים, שתימשך מספר שבועות, כדי שנוכל להחזירם הביתה ולסייע לאזרחים בעזה. ביקשתי מראש הממשלה לשלוח צוות לוושינגטון כדי לדון בדרכים בהן ניתן להילחם בחמאס ללא מבצע קרקעי גדול ברפיח".

בנוסף, הבית הלבן פרסם על שיחת ביידן-נתניהו. השניים שוחחו על המו"מ המתמשך לשחרור חטופים המתקיים בקטר. דנו במשבר ההומניטרי בעזה. הנשיא הדגיש את הצורך הדחוף להגביר באופן משמעותי את זרימת הסיוע להצלת חיים לנזקקים ברחבי עזה, בדגש מיוחד על הצפון.

הנשיא חזר על "דאגותיו העמוקות" מהסיכוי שישראל תבצע מבצע קרקעי גדול ברפיח, שם יותר ממיליון אזרחים עקורים מחפשים כיום מחסה לאחר שנמלטו מלחימה בצפון. הנשיא אישר את הצורך להביס את חמאס בעזה תוך הגנה על האוכלוסייה האזרחית והקלה על אספקת סיוע בטוחה וללא הפרעה ברחבי עזה.

אתמול אמר נתניהו לאחר השיחה: "שוחחתי עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס הנשיא ביידן רפיח ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד