י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צריכים להתבייש"

טראמפ זעם על יהודים שתומכים בדמוקרטים: "שונאים את הדת שלהם"

טראמפ תקף יהודים שמצביעים לדמוקרטים: "שונאים את הדת שלהם, שונאים כל מה שקשור לישראל"

טראמפ זעם על יהודים שתומכים בדמוקרטים: "שונאים את הדת שלהם"
נתניהו וטראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר הלילה: "כל אדם יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו. הם שונאים את ישראל והם צריכים להתבייש בעצמם".

הדברים נאמרו בראיון לפודקאסט עם יועצו לשעבר מהימין הקיצוני סבסטיאן גורקה, והגיעו יום לאחר שטראמפ מתח ביקורת על ישראל על כך שניסתה לשמור על קשרים עם המפלגה הדמוקרטית, ואמר שזה "רע מאוד עבור ישראל".

טראמפ נשאל על נאומו של מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, בשבוע שעבר, שבו קרא היהודי הבכיר ביותר בתולדות ממשל ארה"ב להקדים את הבחירות בישראל כדי להחליף את ראש הממשלה נתניהו.

"אני בעצם חושב שהם שונאים את ישראל", אמר טראמפ על הדמוקרטים. בתגובה לראיון אמר שומר: "הפיכת ישראל לנושא מפלגתי רק פוגע בישראל וביחסים בין ארה"ב לישראל".

שומר הגיב על דבריו: "טראמפ משמיע התלהמות מפלגתית מעוררת שנאה. אני פועל בצורה דו-מפלגתית כדי להבטיח שהיחסים בין ארה"ב לישראל יתקיימו לדורות הבאים", כתב שומר ב-X.

בראיון טען טראמפ כי ראש הממשלה נתניהו הגיע לארה"ב "בוכה ומתחנן" לנשיא דאז ברק אובמה שלא יחתום על הסכם גרעין עם איראן ב-2015.

טראמפ התגאה בכך שפרש מההסכם שלוש שנים מאוחר יותר, אך מלין על כך ש"הם לא עשו שום דבר". ממשל ביידן תקף את טראמפ על פרישתו מההסכם.

"הם קרובים מאוד להשיג נשק גרעיני עכשיו, וברגע שיש להם זה הופך למשא ומתן הרבה יותר קשה", הזהיר טראמפ.

 

 

מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן ראש הממשלה נתניהו חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד