י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות בצמרת

נתניהו ממדר את גנץ מהחלטות המו"מ לשחרור החטופים

ראש הממשלה נתניהו החליט כי בניגוד למשא ומתן הקודם לעסקת חטופים - הפעם הוא זה שיקבל את ההחלטות ללא שר הבטחון גלנט וללא השר גנץ. גורמים בסביבת גנץ: "נתניהו ממשיך לעסוק בפוליטיקה קטנה"

נתניהו ממדר את גנץ מהחלטות המו"מ לשחרור החטופים
גנץ ונתניהו במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למדר את השר בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, מההחלטות שיתקבלו במהלך המשא ומתן לשחרור החטופים שהחל אמש בקטאר, כך דווח ב"ישראל היום". 

נתניהו עדכן בהחלטתו להדיר את גנץ את חברי הקבינט בדיון שהתקיים שלשום. בניגוד לסבבים קודמים של המו"מ, בהם ההחלטות התקבלו על ידי נתניהו, גלנט וגנץ - הפעם הודיע ראש הממשלה כי יקבל את ההחלטות לבד. 

בסביבתו של גנץ אמרו כי "נתניהו ממשיך לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן מלחמה, כשעל הפרק סוגיות הרות גורל ובראשן עניינם של החטופים". 

נזכיר כי המשלחת הישראלית החלה אתמול בערב בשעה 18:00 באופן רשמי את שיחות המשא ומתן לעסקת חטופים, בארוחת ערב לשבירת צום רמדאן. בארוחה לקחו חלק נציגי קטאר, מצרים וישראל - ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון. 

במהלך המשא ומתן שיתנהל מעתה בקטאר רק מסדרון יפריד בין החדר של נציגי ישראל לבין החדר של נציגי חמאס. הצדדים לא צפויים להיפגש, והמתווכות ינועו בין החדרים.  

גורם ישראלי בכיר אמר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר. כל פסיק וכל נקודה שבה נרצה להתקדם ייקחו בין 24 שעות ל-36, עד שתגיע התשובה שלו מהמנהרות". 

עוד הוסיף: "מדובר במשא ומתן מורכב, ארוך ומסועף שמצריך הרבה מאוד סבלנות. המשלחת מתחייבת לעשות הכול ולעבוד סביב השעון כדי להביא עסקה שתחזיר חטופים הביתה".

בני גנץ ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד