כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ידלג על ישראל?

בלינקן יגיע למזרח התיכון: ידון "ביום שאחרי" בעזה

מזכיר המדינה יגיע בפעם השישית למזרח התיכון מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וייפגש עם מנהיגים ערבים. על רקע מערכת היחסים הצוננת בין ארה"ב לישראל, זה עשוי להיות הביקור הראשון באזור ללא ביקור בישראל

בלינקן יגיע למזרח התיכון: ידון "ביום שאחרי" בעזה
בלינקן ויורש העצר הסעודי צילום: משרד החוץ האמריקאי

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, ייצא מחר למסע השישי שלו למזרח התיכון מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וייפגש עם מנהיגים ערבים.

בביקור בסעודיה ובמצרים בלינקן ידון בהסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, כולל כיצד עזה תיראה לאחר המלחמה, כולל נורמליזציה אפשרית בין ישראל לסעודיה, כך דיווח הוושינגטון פוסט.

על רקע מערכת היחסים הצוננת בין ארה"ב לישראל, זה עשוי להיות הביקור הראשון באזור ללא ביקור בישראל, מהלך המעיד על נזיפה יוצאת דופן של בעלת בריתה הקרובה ביותר של וושינגטון במזרח התיכון. דובר מחלקת המדינה, מת'יו מילר, לא הזכיר שום תוכנית לביקור בלינקן בישראל, אם כי בלינקן לפעמים מוסיף יעדים למסלול שלו ברגע האחרון.

בלינקן צפוי לפגוש את ההנהגה הבכירה של ערב הסעודית ומצרים, כולל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי.

בשיחותיו הוא "ידון במאמצים להגיע להסכם הפסקת אש מיידי שיבטיח את שחרור כל החטופים הנותרים, מאמצים בינלאומיים מוגברים להגברת הסיוע ההומניטרי לעזה, ותיאום על תכנון היום אחרי", כולל פתרון שתי מדינות, כך אמר מילר בהצהרה.

הנהגת ארה"ב חוששת שתקיפה ישראלית על עיר הגבול רפיח שבדרום עזה, שבה יש יותר ממיליון עזתים בגלל הלחימה, תוביל לאסון הומניטרי.

בלינקן יצא לביקור רב אזורי מאז השבוע שעבר, וביקר בימים האחרונים בוינה, סיאול וכעת בפיליפינים.

מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן סעודיה הנשיא ביידן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד