י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברוך דיין האמת

העסקן הוותיק שנולד בפורים נפטר בערב פורים

הרה"ח רבי יהודה אריה (לייב) הלוי שטיינברג ז"ל, היה מחשובי העסקנים בחצר הקודש בעלזא. הבוקר הלך לעולמו בגיל 80. היה סדרן בכל השמחות בחצר החסידות וממחלקי ה'שיריים' בטישים של האדמו"ר. זכה ונפטר בשבוע שבו נולד

העסקן הוותיק שנולד בפורים נפטר בערב פורים
הרה"ח רבי יהודה אריה (לייב) הלוי שטיינברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה, על פטירתו לאחר ייסורים קשים של הרבני החשוב העסקן הוותיק לבית בעלזא, מראשוני תושבי קרית בעלזא ביירושלים הרה"ח רבי יהודה אריה (לייב) הלוי שטיינברג ז"ל, מזקני וחשובי חסידי בקרית בעלזא ירושלים, והוא בן 80 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד ביום פורים בשנת תש"ד בירושלים, לאביו הרה"ח ר' חיים יוסף שטיינברג ז"ל מיקירי קרתא דירושלים, בבחרותו נכנס ללמוד בישיבה דחסידי בעלזא בירושלים שם דבק בלו"נ בחצר הקודש בעלזא, במשך כל השנים היה חייל נאמן ומסור בלו"נ ליבלחט"א האדמו"ר שליט"א.

לפרנסתו עסק בעסקי הקייטרינג, עד לפני כארבעים שנה אז סגר את הקייטרינג ונהפך לעסקן בבית בעלזא, בתחילה היה עסקן בישיבה דחסידי בעלזא בירושלים ביחד עם ידידו ורעו יבלחט"א הרב יעקב שיף, בהמשך נכנס לעבוד בביה"ס 'בית מלכה' בירושלים והיה מעמודי התווך וחבר הנהלה בביה"ס רבות בשנים. לאחמ"כ עבד כטבח בישיבה בירושלים והיה מוסר נפשו לבשל לבחורים ולסעוד אותם בכדי שיוכלו לשבת וללמוד באוהלה של תורה. באפיית המצות בערב פסח היה משמש כשיבער רבות בשנים.

היה מהראשונים שנהגו לעלות על השולחן לחלוקת שיריים בעת עריכת הטישים אצל האדמו"ר מבעלזא. כן שימש כראש הסדרנים בשמחות שנערכו בחצר הקודש בעלזא, החל משמחת הברית של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בהמשך בשמחת הבר מצווה ושמחת החתונה שנערכו בקרית בעלזא ירושלים.

היה מראשוני תושבי קרית בעלזא והיה יושב באהלה של תורה כל השנים ולומד בביהמ"ד המרכזי בקרית בעלזא ירושלים, בעשרים שנה האחרונות היה יושב שעות ע"ג שעות ולומד ביחד עם הרב יעקב שיף.

בשנה האחרונה חלה ואושפז בביה"ח במצב קשה, הבוקר נפטר לדאבון לב בני משפחתו. כל השנים היה אומר שנולד ביום הפורים ובר המצווה שלו היה בפורים והתחתן בשבוע של פורים ורוצה ללכת מהעולם בשבוע של פורים ואכן נפטר כמה ימים לפני פורים.

הותיר אחריו דור ישרים יבורך. בניו: העסקן הר"ר מאיר שטיינברג מעסקניה הבולטים בקהילת בעלזא בלייקווד והר"ר יצחק שלמה שטיינברג מקרית בעלזא ירושלים.

הלוויית תצא היום בשעה 11:30 בבוקר מבית הלוויות סנהדריה בירושלים ובשעה 12:30 (משוער) מביהמ"ד הגדול  בקרית בעלזא לחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד