י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תהליך מורכב

יש לכם יונדאי או קיה חשמלית? כדאי שתקראו

מכוניות רבות נקראות לריקול • לפי הפרסומים בעולם הריקול קשור ל-170 אלף מכוניות ששווקו בקוריאה לבדה ומעל חצי מיליון מכוניות ששווקו ביתר העולם

יש לכם יונדאי או קיה חשמלית? כדאי שתקראו
יונדאי איוניק 5 ו-6 עם ריקול בשל חשש לתקלה במערכת הטעינה צילום: יונדאי

קונצרן יונדאי קיה העולמי מודיע על ריקול ענק לרכבים חשמליים. הריקול עצמו נוגע לשורה של דגמים אשר מבוססים על פלטפורמה חשמלית של הקונצרן אשר נקראת E-GMP. הדגמים שמבוססים על הפלטפורמה הזאת הם דגמים ששווקו גם בישראל, למשל ה-6 EV של קיה, האיוניק 5 של יונדאי , האיוניק 6 של יונדאי וגם ה-60 GV של יצרנית רכבי היוקרה הקוריאנית ג'נסיס. לפי הפרסומים בעולם הריקול קשור ל-170 אלף מכוניות ששווקו בקוריאה לבדה ומעל חצי מיליון מכוניות ששווקו ביתר העולם.

קיהגם הרכב החשמלי של קיה, EV6, עשוי להיות מזומן בריקול הזהצילום: קיה

הריקול עצמו קשור למה שנקרא ICCU, כלומר היחידה שאחראית על בקרת טעינת הרכב החשמלי. היחידה הזאת עלולה להיות תקולה וכאשר היא אכן תקולה מתרחשות כל מיני תופעות שפוגעות בטעינת הרכב, למשל חוסר יכולת של הרכב להתניע, או חוסר יכולת לטעון את הסוללה במלואה כראוי.

חשוב לציין שבשלב זה לא ידוע האם, מתי וכאשר יהיה ריקול לדגמים האלה בישראל, כי מדובר בתהליך מורכב בו יצרן הרכב והיבואן בודקים האם רכבים עם הבעיה שווקו בישראל. אם הם אכן שווקו, אז היצרן מודיע על ריקול והיבואן מביא אותו לידיעת הציבור.

 

 

 

 

קיה ריקול יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד