ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יפחית את זיהום האוויר

13 מפעלים יעברו לשימוש בגז טבעי: אלו התושבים שיהנו

המעבר לשימוש בגז הטבעי בתעשייה ובחקלאות יחליף שימוש בדלקים מזהמים כמו מזוט וסולר, יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לתושבי הסביבה לנשום אוויר נקי ובריא יותר | כמו כן, המענקים יתרמו להוזלת מחירי האנרגיה

13 מפעלים יעברו לשימוש בגז טבעי: אלו התושבים שיהנו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות והרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה, מפרסמות בימים אלה את הזוכים במסלול ייחודי לסיוע במימון עלויות החיבור למערכת חלוקת גז טבעי ובעלויות הסבת מערכות פנימיות של מתקני הצרכנים לשימוש בגז טבעי. 

במסלול זכו 13 מפעלים, אשר יקבלו מענקים בגובה של כ-13 מיליון ₪. המפעלים יסבו שימוש בכ-9400 טון מזוט וכ-5400 טון גפ"מ לטובת המעבר לשימוש בגז טבעי. אחד המפעלים שזכה ממוקם באזור התעשייה שבמישור אדומים, והוא יצרוך CNG.

המעבר לשימוש בגז הטבעי בתעשייה ובחקלאות יחליף שימוש בדלקים מזהמים כמו מזוט וסולר, יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לתושבי הסביבה לנשום אוויר נקי ובריא יותר. כמו כן, המענקים יתרמו להוזלת מחירי האנרגיה, הגברת התחרותיות של התעשייה הישראלית, הפחתת פליטת גזי חממה, וכתוצאה מכך, שיפור סביבתי ובריאותי. 

צעד זה יוצא לפועל בזכות שיתוף פעולה בין שני המשרדים, כך שרשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות מעמידה את התקציב, בעוד שהרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה מעמידה את הידע והניסיון המקצועי בניהול מסלולים ובסיוע לתעשייה.

אנרגיה זיהום אוויר גז הטבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד