י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החבל מתהדק

לא מה שחשבתם: התפקיד המפתיע שממלאת איראן במלחמה

אל"מ (מיל') קובי מרום: "בחמאס יש רצון לעסקה - סינוואר ודף מבינים שהחרב מתקרבת אליהם"

לא מה שחשבתם: התפקיד המפתיע שממלאת איראן במלחמה
חמינאי בנאומו צילום: תקשורת איראנית

אתמול (שני) התייחס שר הביטחון יואב גלנט לפשיטת כוחות צה"ל בבית חולים שיפא ברצועת עזה, והבהיר כי "האמריקנים לא יודעים מה הדרך להכריע את חמאס". הדברים באים על רקע ניסיון נוסף להוביל לעסקת חטופים, בתקווה שהפעם יבשילו המגעים להסכם בין הצדדים, ועל רקע ההסלמה ההולכת וגוברת בזירה הצפונית. אל"מ (מיל') קובי מרום, מומחה לזירה הצפונית ולשעבר מפקד חטיבת החרמון ועוצבת חירם, הגיב לדברים בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב.

תחילה התייחס מרום למאמצים להשגת עסקת שחרור חטופים נוספת. "אני חושב שהתשובה של החמאס היא תשובה קשה, לא פשוטה, אבל אני מאתר שבחמאס יש רצון לעסקה. הוא מאתר את הבעייתיות של האוכלוסייה. להשפעה של חיסול מרואן עיסא יש השפעה, כי סינוואר ודף מבינים שהחרב מתקרבת אליהם. מצד שני, אני רואה פה ביטחון עצמי, וזה גם מסביר את הדרישות הגבוהות. יש הבנה בחמאס שיש פה סנטימנט שמשחק לטובתם".

מייד לאחר מכן פרש את משנתו על הזירה הצפונית. "אני חושב שישראל מעבירה הילוך בתקיפות בדמשק אל מול אמצעים ומערכים איראניים שמשרתים את החיזבאללה. יש פה מסר ברור שגם החיזבאללה וגם האיראנים מבינים - שלא נכון מבחינתם למתוח את גבולות הגזרה. אני בכלל חושב שאנחנו לא מספיק שמים דגש על העובדה שהאיראנים הם גורם מרסן".

"הם דחפו להסלמה והשתתפות של חיזבאללה, אבל אחרי חמישה חודשים של הפעלת הציר סביבנו הם מבינים את מחירה של מלחמה כוללת לביטחון האיראני. הם מבינים שהם הולכים לשלם מחירים מאוד גבוהים בלבנון", טען. "הם רוצים לשמר מלחמת התשה, אבל הם מאוד לא רוצים לגלוש למלחמה כוללת. כשמסתכלים על מערכת הלחצים שמופעלת על נסראללה, המרכיב של הלחץ האיראני מאוד משמעותי. האיראנים לא רוצים מלחמה. למרות התקיפות העמוקות של ישראל הם לא מרחיבים".

בתגובה לאמירותיו תהו צמד המגישים אם נסראללה מבין זאת, ומרום השיב: "אני חושב שהתגובות של החיזבאללה הן בדיוק בעניין הזה, אנחנו רואים תגובות אבל לא הסלמה חד משמעית שהייתה מצופה מתקיפות כאלה. אנחנו רואים השתנות של הזירה, פחות נ"ט ויותר מטחים כבדים שמאתגרים את כיפת ברזל או מנסים לפגוע במיקומים, והפעלה של כמ"מים. יש תאימות בין תגובות החיזבאללה לתפיסת האיראנים לא להסלים את המלחמה בצפון".

הביאה את הדברים: שני רומנו-רדיו103

איראן חיזבאללה חמאס יחיא סינוואר מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד