כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעודדת תהליכי חילון

חוקרת דתיה באוניברסיטת ת"א: "לגייס חרדים זה להקים דאעש"

ד"ר נחומי יפה מהמחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב אמרה בראיון: "לגייס חרדים זה להקים דאעש" | היא טענה כי "כל עוד החרדים לא עוברים תהליך אזרחות וליברליזציה, זה מסוכן"

חוקרת דתיה באוניברסיטת ת"א: "לגייס חרדים זה להקים דאעש"
הפגנה נגד הגיוס צילום: דוברות המשטרה

ברקע השיח הציבורי הסוער בסוגיית גיוס חרדים לצה"ל כשנציגי ציבור ונציגים מטעם עצמם מציעים מתווים שונים שיובילו לפתרון, ד"ר נחומי יפה, מהמחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב וסגנית נשיא למחקר במכון נתוני אמת, חושפת כיצד נראה גיוס חרדים בעיניים ליברליות.

בראיון לפודקאסט 'הכותרת' ב-ynet קבעה ד"ר יפה, בת למשפחה חרדית, כי "לגייס חרדים זה להקים דאעש".

היא הסבירה: "צריכים להביא בחשבון שהחברה החרדית לא ערוכה באופן עמוק לצבא. אגיד יותר מזה: לגייס חרדים זה להקים דאעש, זה לקחת אנשים עם תפיסות עולם מאוד קיצוניות, מאוד דיכוטומיות של שחור ולבן וטוב ורע ויהודים ולא יהודים, ולתת להם נשק. ואני ממש לא חושבת שחילונים רוצים שבתוך מדינת ישראל תיווצר קבוצה קיצונית עם נשק, שיש לה תפיסות מאוד דיכוטומיות על יהודים ולא יהודים. זה לא הפרויקט הציוני, זה לא מה שמדינת ישראל מנסה לעשות". 

על ההבדל בין הזרם החרד"לי לחרדים הסבירה: "זרמים מסוימים בציונות הדתית קיצוניים, ויש בהם בעיות. מעבירים אותם מהשטחים למקומות אחרים כי מפרים עמדות בזכויות אדם וכדו'. הם יותר כמו חרדים. באופן כללי, הציונות הדתית היא חברה יותר ליברלית, יותר פתוחה, לומדת לימודי אזרחות, עניין קרדינלי שחובה ללמוד לפני גיוס. הם חשופים לחוק החילוני וכפופים אליו. החרדים כפופים לחוק הדתי בלבד. כל עוד החרדים לא עוברים תהליך אזרחות וליברליזציה, זה מסוכן".

 
גיוס חרדים אוניברסיטת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד