כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסווה לטרור

פעילי חיזבאללה השתמשו באמבולנסים להעביר אמל"ח

דובר צה"ל בערבית חשף את השקר של פעילי חיזבאללה. הפעילים השתמשו באמבולנסים של עמותת "רשות הבריאות האסלאמית" כדי להעביר מחבלים בין מקומות עליהם צופה צה"ל, וגם לטובת העברת אמצעי לחימה

פעילי חיזבאללה השתמשו באמבולנסים להעביר אמל"ח
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי חשף היום (שלישי) שעמותת "רשות הבריאות האסאלמית" משמשת את חיזבאללה ואמל בדרום לבנון לפעילות טרור. בעדויות לכך נראה שבכפר כילא פעל אמבולנס בצבע צהוב עם סמל ייחודי לכפר, השייך לאותם מטרות טרור.

רועי קייס דיווח בכאן חדשות כי האמבולנס הופעל על ידי חמולת "שית" בראשות חסן מחמד שית, שגם מנהלת את השלטון המקומי בכפר המוכר כמעוז של חיזבאללה. מניתוח דפוס הפעילות של האמבולנס, ניכר שהוא פעל באופן חריג באתרים המשוייכים לחיזבאללה, לאחר שהם נתקפו, גם ללא צורך אמיתי בפינוי פצועים, וגם זמן ממושך אחרי התקיפה.

דובר צה"להשימוש של פעילי חיזבאללה בעמותה למטרות טרורצילום: דובר צה"ל

עוד דווח בכאן חדשות, כי לפי ההערכות, רכבי האמבולנס שימשו את חיזבאללה ואמל לטובת העברת פעילים בין מקומות בשטחים עליהם צופים כוחות צה"ל. כמו כן, לטובת העברת אמצעי לחימה או ציוד לפעילות טרור. בנוסף, שני פעילים שהפעילו את האמבולנס בכילא, מוסא ומחמד שית, הוכרו על ידי חיזבאללה לאחר מותם בחודש ינואר, כפעילים צבאיים של הארגון.

בניגוד אליהם, פרמדיקים אחרים שנהרגו בכפר חנין לא הוכרו כחללים של הארגון.

בתוך כך, הצטברו עדויות נוספות לשימוש שעושים חיזבאללה ואמל בעמותה ככיסוי לפעילות טרור. כך לדוגמה, חסין ח'ליל מהעיירה ברעשית שנהרג בתקיפה בבילדא בחודש פברואר, צולם בעבר כשהוא חמוש עם תג של אמל. לאחר מותו נמסר כי שימש כפרמדיק בארגון.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל אמבולנס אמל"ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד