י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתקשה להתאושש

רות דיין בת השמונה בשאלה מטלטלת: "אמא נפטרה, מי יבוא איתי למסיבה?"

הקהילה החרדית בפתח תקווה מתקשה להתאושש מהבשורה הקשה על פטירתה הפתאומית של המורה הצעירה לירון דיין ע"ה • נפטרה בגיל 37 בלבד והותירה חמישה יתומים רכים, שהגדול מביניהם בן 10 והצעיר בן ארבע שנים בלבד • טרגדיה קורעת לב

רות דיין בת השמונה בשאלה מטלטלת: "אמא נפטרה, מי יבוא איתי למסיבה?"
יתומה בת 8 צילום: באדיבות המצלם

הזעזוע בקהילה החרדית בפתח תקוה גדול, לאחר טרגדיה קשה שפקדה את משפחת דיין, כשאם המשפחה, הגב' לירון דיין, מורה צעירה ואהובה, יראת שמים ובעלת מידות מיוחדות במינן, התמוטטה ונפטרה בפתע פתאום. 

לתרומה ל-5 יתומים קטנים הקליקו כאן>>>

בפטירתה הותירה חלל עצום שנפער בלבה של הקהילה, הילדות בבית הספר בו עבדה כמורה נותרו המומות וחסרות אונים, והקהילה כולה מתקשה לעכל את גודל הכאב.
 
חמישה ילדים הותירה לירון אחריה, הגדול יוסף בן 10 בלבד, והקטן הוא דוד, רק בן ארבע, עוד לא למד לקרוא ואינו יכול אפילו לומר 'קדיש' אחרי אמו. 

בתווך עוד שלוש אחיות. איילה בת תשע, רות בת שמונה ואבישג בת חמש. 

אף אחד מהילדים אל הגיע להלוויה, בגלל גילם הצעיר. את יוסף שאלו אם הוא רוצה לבוא, קיוו שיוכל לומר את הקדיש לעילוי נשמתה, אבל הוא פחד! הוא לא היה מסוגל לעמוד לידת גופתה של אמו, ואכן נשאר בבית ולא הגיע להלוויה הכואבת כל כך. עכשיו, בימי ה'שבעה' הוא אומר קדיש בבית, במניינים המתכנסים לתפילה, ובמהלך השנה הקרובה יאמר את הקדיש בבית הכנסת. 

אבי המשפחה הרה"ג ר' משה דיין יבלחט"א, הוא המפרנס העיקרי של הבית, ומשמש כר"מ בישיבה מיוחדת לתלמידים בעלי מוגבלות גופנית חמורה - ישיבה של ארגון החסד 'עזר מציון'. לצד זאת הוא מקדיש חצי מהיום ללימודים בכולל אברכים.

הילדים כולם לומדים במוסדות החינוך הטובים ביותר בפתח תקווה, הבנים בתלמוד תורה והבנות ב'בית יעקב'. 

"המשפחה חייבת עזרה", אומר איש חסד המעורב במתחולל בביתה של משפחת דיין, מאז הטרגדיה הנוראה. "אין מנוס אלא להגיש להם סיוע. עם ישראל כולו צריך להתאחד מאחוריהם, לתת להם את ההרגשה שהם אהובים ורצויים, שהטרגדיה שלהם היא הטרגדיה של כולנו, שהם לא נשארו לבד. 

"הילדים האלו זכאים לחיות חיים רגילים ומלאים, מגיע להם לקבל עזרה וסיוע כדי שיוכלו להתגבר על הטרגדיה הקשה ולהישאר בריאים בנפשם למרות הכל". 

לתרומה ל-5 יתומים קטנים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד