ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הישג מדיני

לאחר שיחה עם גנץ: קנדה ביטלה הכרה במדינה פלסטינית

השר בני גנץ שכנע את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו לבטל את התכנון להכיר במדינה פלסטינית. שגריר ישראל בקנדה, עידו מועד, מתח ביקורת על ההצעה הראשונית שכללה הכרה במדינה פלסטינית, ואמר כי היא "נותנת פרס לחמאס"

לאחר שיחה עם גנץ: קנדה ביטלה הכרה במדינה פלסטינית
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש ניוז' מדווח כי השר בני גנץ שכנע את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו לבטל את התכנון להכיר במדינה פלסטינית בהצבעה בפרלמנט.

מקור אמר לעיתון כי גנץ שוחח עם טרודו בזמן שבית הנבחרים של קנדה דן באפשרות של הכרה מיידית במדינה פלסטינית, הפסקת אש מיידית בין ישראל לחמאס, הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה ואמברגו על סחר בנשק עם ישראל.

העיתון דיווח כי שיחת הטלפון של גנץ עם טרודו גרמה למפלגתו לתקן את ההצעה על ידי החלפת "הכרה רשמית במדינת פלסטין" בקריאה "לעבוד עם שותפים בינלאומיים כדי להשיג באופן אקטיבי אחר המטרה של שלום מקיף, צודק ומתמשך, לרבות קריאה להקמת מדינה פלסטינית כחלק מפתרון שתי מדינות במשא ומתן".

שגריר ישראל בקנדה, עידו מועד, מתח ביקורת על ההצעה הראשונית שכללה הכרה במדינה פלסטינית, ואמר כי היא "נותנת פרס לחמאס - ארגון שמוכר כארגון טרור בקנדה - על המתקפה הסדיסטית בשביעי באוקטובר. העצמת טרוריסטים רק תעורר יותר שפיכות דמים ותסכן כל פתרון של שלום לסכסוך".

מספר מדינות התלבטו אם להכיר במדינה פלסטינית בחודשים האחרונים, ביניהן ספרד, נורבגיה ואירלנד.

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, אמר בעבר כי ממשלתו תומכת בהכרה במדינה פלסטינית, אך החלטה כזו צריכה להתקבל באופן קולקטיבי באיחוד האירופי כ"הצהרה משמעותית יותר".

בני גנץ מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל קנדה ג'סטין טרודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד