י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סיוע אדיר

נפגעי פעולות איבה יקבלו פיצויים מהאחראים לפעולת הטרור

ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שניה ושלישית שנפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצויים נזקיים מהאחראים על פעולת הטרור במקביל לתגמולים מהמדינה. למרות התנגדות משרדי המשפטים והביטחון: הוועדה הצביעה בעד דרישת היו"ר ח"כ אייכלר להגדיל את אחוז התגמולים הנוספים מ-25% ל-75% מגובה הנזק

נפגעי פעולות איבה יקבלו פיצויים מהאחראים לפעולת הטרור
חה"כ ישראל אייכלר בוועדת העבודה והרווחה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתאפשר לנפגעי פעולות איבה לקבל פיצויים נזקיים ממבצע, מתגמל או מי שנושא באחריות לפעולת הטרור במקביל לקבלת תגמולים מהמדינה. 

על פי החוק הקיים, לא ניתן לגבות פיצוי נזיקי ממזיק במקביל לקבלת תגמולים מהמדינה. כתוצאה מכך, נפגעי פעולות איבה היו נאלצים להחזיר לביטוח הלאומי את מלוא הפיצויים שקיבלו כדי לתבוע פיצויי נזיקין ממי שנמצא כנושא באחריות על פעולת הטרור, דוגמת הרשות הפלסטינית. על פי הצעת החוק שאושרה, תתאפשר כאמור קבלת פיצויים מהמזיק במקביל לקבלת התגמולים מהמדינה. 

ההצעה המקורית קבעה כי ניתן יהיה לגבות מהמזיק רק 25% מגובה הנזק שנפסק, בדומה להסדרים הקיימים בתחומים אחרים. בהמשך ביקשו היוזמים להעלות את האחוזים ל-50 אחוזים. בדיון היום עמד יו"ר הוועדה על כך שאחוז הגבייה הנוספת יעלה ל-75% מגובה הנזק. הוועדה אישרה את התיקון, על אף התנגדות נציגי משרדי המשפטים והביטחון. 

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר בירך ואמר "את האפליה לרעה של אזרחי ישראל צריך לתקן. אנחנו נעלה את סכום הפיצוי שניתן לגבות מהניזוק ל-75% ונשאיר למדינה אפשרות חזרה של 25%. עלינו לעמוג לצר נפגעי פעולות איבה, ולהיאבק בארגוני הטרור". 

ח"כ שמחה רוטמן ממציעי החוק אמר: "בעשור האחרון הוגשו על ידי המדינה אפס תביעות נגד הרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בפעולות טרור. כלפי מעוולים אחרים הוגשו 4-5 תביעות בגין נזקים שנעשו בשומר החומות בשווי של מיליוני שקלים, אבל אני לא צופה שיוגשו עוד בעתיד הקרוב. למדינה יש את השיקולים שלה וזו זכותה, אבל מדובר בכסף שמגיע לאזרחים ואם היא לא תתבע אותו, הם יעשו זאת". 

עו"ד רותי פרמינגר, ארגון נפגעי פעולות איבה, הודתה ליו"ר הוועדה ואמרה:  "חשוב לנו - לנכים, למשפחות, לאלמנות וליתומים להרגיש ולדעת שיש לנו כאן אוזן קשבת. ישר כוח על מלאכת הקודש. אתה שליח מצווה, ובזכותך ההקשה והשקט שלך הוועדה הזו מחוקקת חוקים רבים עבור נפגעי פעולות איבה וחיילי צה"ל".

ועדת העבודה והרווחה נפגעי טרור ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד