י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסר מארה"ב

באירופה נמנעים להטיל סנקציות על איראן. חוששים מהחרפת המצב

באירופה נמנעים להטיל סנקציות על איראן בגין אספקת נשק ואמל"ח לרוסיה ולשלוחיה במזרח התיכון. בארה"ב העבירו מסר לאיחוד האירופי: זה לא הזמן להטיל סנקציות על איראן, זה עלול להביא להסלמה במזרח התיכון

באירופה נמנעים להטיל סנקציות על איראן. חוששים מהחרפת המצב
משגר של צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה של רוסיה

האיחוד האירופי דוחה לעת עתה את הרצון של חלק מהמדינות בגוש להטיל סנקציות על איראן בגין אספקת טילים לרוסיה ולבעלות בריתה האזוריות, בכירים באיחוד האירופי אמרו כי סנקציות חדשות עלולות לפגוע בדיפלומטיה עם טהראן.

צרפת, גרמניה, הולנד וחמש מדינות נוספות באיחוד האירופי כתבו בחודש שעבר לראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, כי על הגוש לאמץ משטר סנקציות על איראן, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. גורמים רשמיים באיחוד האירופי אמרו כי וושינגטון ביקשה לא להטיל עכשיו סנקציות מחשש לפגיעה בשיחות עם איראן לגבי תכנית הגרעין.

העיתון דיווח כי אירופה וארה"ב התחייבו להטיל סנקציות חדשות ומשמעותיות על טהראן אם היא תעביר טילים בליסטיים לרוסיה. גורמים במערב אמרו שאין להם הוכחה לכך שטהראן סיפקה את הטילים, אך מצפים שהיא תעשה זאת.

גורמים באיחוד האירופי בבריסל אמרו כי נקיטת צעדים נגד איראן בשל תמיכתה בבעלי בריתה ברחבי המזרח התיכון עלולה להסלים את המתיחות באזור ולערער את הדיפלומטיה הגרעינית.

מאז החלה מלחמת עזה באוקטובר, גורמים במערב מקיימים שיחות עם איראן כדי למנוע הסלמה אזורית רחבה יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה האיחוד האירופי איראן סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד