כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעקבות המלחמה

חדש! ניתן לקבל תעודת זהות עד הבית ללא הגעה לסניף

אושרה סופית בכנסת, אפשרות להגשת בקשות מקוונות להנפקת מסמכי זיהוי מבלי להתייצב בלשכות האוכלוסין במסגרת הוראת שעה למשך חצי שנה | כל הפרטים

חדש! ניתן לקבל תעודת זהות עד הבית ללא הגעה לסניף
אילוסטרציה צילום: מתוך פייסבוק של רשות האוכלוסין

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תיקון מס' 4 – הוראת שעה), התשפ"ד–2024. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.    

נוכח מלחמת חרבות ברזל ובכלל זה הצורך של רבים מהמפונים במסמכי זיהוי חדשים והיעדר האפשרות של חיילי המילואים להתייצב בלשכות האוכלוסין להנפקת מסמכי זיהוי, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי יהיה ניתן להגיש בקשות מקוונות להנפקת מסמכי זיהוי, בלא צורך בהתייצבות בלשכות האוכלוסין, בכפוף לתנאים המפורטים בהצעה. 

בקשות להנפקה במסגרת ההליך התקדימי יתקבלו החל מה-30.4 דרך מערכת ההזדהות הלאומית ובתנאים מסוימים, בהם: מי שיש בידיו מסמכי זיהוי ביומטריים וטביעות אצבעותיו במאגר, שהות בישראל בעת הגשת הבקשה וגילאי 20-60 לקבלת הדרכון. עוד מוצע כי ההסדר יהיה תקף למשך חצי שנה, עם אפשרות להאריך לתקופה של עד חצי שנה נוספת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעקבות הלחימה גויסו חיילי מילואים רבים אשר גם הם אינם מצויים בשגרה המאפשרת התייצבות בלשכות רשות האוכלוסין לצורך הנפקת מסמכי זיהוי. נוסף על כך, מצב החירום ונסיבותיו גרמו לסגירת חלק מלשכות רשות האוכלוסין, וגם אל הלשכות שנשארו פתוחות לקבלת קהל - תושבים רבים נמנעו מלהגיע אף על פי שהזמינו תורים לצורך הנפקת מסמכי זיהוי. 

לנוכח המצב האמור ובשל צורך של רבים מהתושבים המפונים במסמכי זיהוי חדשים, במקום אלה שאבדו, נבזזו או נשרפו בבתים שנפגעו במלחמה, מוצע בהצעת חוק זו כי יהיה ניתן להגיש בקשות מקוונות להנפקת מסמכי זיהוי, בלא צורך בהתייצבות בלשכות האוכלוסין, בכפוף לתנאים המפורטים בהצעה".

חשוב לדעת:

• התהליך יתאפשר לבני 18 ומעלה בלבד.

• הנפקת דרכון ביומטרי במסלול זה יתאפשר למי שהונפק לו דרכון ביומטרי קודם והוא פקע בחצי שנה האחרונה או שהוא בתוקף שנה קדימה.

• הנפקת דרכון במסלול זה.  תתאפשר למי שהגיש בקשה בלשכה לתיעוד ביומטרי קודם, בין הגילאים 21-60.

• מי שבידו דרכון או תעודת זהות ביומטריים, שאישר שמירת טביעות אצבע במאגר  בעת ההנפקה ההקודמת יוכל להגיש בקשה מרחוק.

• הגשת בקשה תינתן רק למי שנמצא בישראל בזמן הגשת הבקשה. 

• תעודת הזהות או הדרכון שיונפק יהיה ביומטרי ובעל תוקף לחמש שנים מקסימום.

תעודת זהות משרד הפנים רשות האוכלוסין וההגירה הוראת שעה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד