ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מת בכלא

פעיל טרור שנתפס: "חמאס הציע לי להתגייס לצה"ל"

ג׳ומעה אבו גנימה חצה את הגבול לעזה לפני כמה שנים, נתפס במהלך המלחמה והובא לשטח ישראל. הוא סיפר לחוקריו: "החלטתי להצטרף לחמאס בשביל התחזקות דתית ובשביל ג'יהאד"

פעיל טרור שנתפס: "חמאס הציע לי להתגייס לצה"ל"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

פעיל חמאס ישראלי שחצה את הגבול לעזה לפני כמה שנים ומת בכלא בישראל לאחרונה, נחקר עם הבאתו ארצה מעזה וסיפר בחקירה כי חמאס הציעו לו להתגייס לצה"ל ולעבוד עם חמאס מתוך הצבא, כך דיווח אבישי גרינצייג ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, בישראל חשבו בתחילה כי ג׳ומעה אבו גנימה מוחזק בעזה בניגוד לרצונו, עד שהתברר כי הצטרף לחמאס. הוא נתפס ברצועה במהלך המלחמה ואמר בחקירה: "החלטתי להצטרף לתנועה האסלאמית בשביל התחזקות דתית ובשביל ג'יהאד והמלחמה נגד ישראל, האחראי עליי הוא מפקד מחנות המרכז, ראזי אבו טועמה. אמרתי לו שבאתי לכאן בשביל ג'יהאד, והוא הסכים והחליט לצרף אותי לחמאס". 

"אחר כך נעצרתי ונכנסתי לכלא כי הזהירו אותי שלא להתערבב עם אנשים, אבל התערבבתי וחמאס עצר אותי וכלא אותי לשנתיים", סיפר. "הציעו לי להתגייס לצה"ל ולעבוד עם חמאס מתוך הצבא, וגם הציעו לי להצטרף לעולם התחתון ולבצע פעילות צבאית".

כשנשאל מדוע הוצע לו להצטרף לארגון פשע השיב: "כדי שתהיה סביבת הסתרה".

לפני שלושה ימים הודיע שירות בתי הסוהר על מותו של לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתא מעצרו בשלישי האחרון. אבו נגימה היה עצור בבית הסוהר "אשל" לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין סיוע לאויב במלחמה ובחברות בארגון טרור. הוא במקור מהיישוב אלעאצם שבנגב.

מלחמת חרבות ברזל ג׳ומעה אבו גנימה חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד