י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניצול ציני

בעיצומה של המלחמה: העובדים פועלים לעצור את פיטוריהם של מחציתם

העובדים יכנסו היום אספת הסברה, בעקבות הודעת מנכ"ל הנמל כי בכוונתו לפטר כ-60 עובדים | יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "הנהלת הנמל מנצלת בציניות את המלחמה. אחרי שנים ארוכות שהעובדים השיאו רווחי עתק לנמל, לא ניתן יד לפגיעה בהם בעת הזו"

בעיצומה של המלחמה: העובדים פועלים לעצור את פיטוריהם של מחציתם
נמל אילת צילום: Yehuda Ben Itach/Flash90

עובדי נמל אילת יתכנסו היום (רביעי) לאסיפת הסברה, במחאה על כוונת הנהלת החברה לפטר כ-60 מתוך 120 העובדים. הנמל, שבבעלות האחים נקש, משמש שער ימי דרומי לכניסת סחורות לישראל.

כזכור, לפני פרוץ המלחמה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמל בעקבות מבוי סתום במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי.

ועדי העובדים במגזרים השונים בנמל מלווים על ידי איגוד עובדי התחבורה, איגוד קציני הים ומרחב אילת בהסתדרות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין אומר: "במשך שנים ארוכות עובדי הנמל היקרים והמקצועיים השיאו את תוצאות הנמל, ויצרו דיבידנדים ובונוסים שמנים לבעלי המניות ולהנהלת הנמל. נכון היה שבעת הזו החברה הייתה מחבקת את העובדים ומשפחותיהם, ולא בוחרת בדרך הקלה של ניסיון פיטורים המוניים. לא ניתן לזה יד".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג הוסיף ואמר: "הנהלת הנמל מנסה לנצל את מצב המלחמה ולפגוע בפרנסת עובדות ועובדים מסורים בפריפריה הדרומית. לא נוותר, עד שהנהלת הנמל תפנים שאין לנמל זכות קיום ללא עובדיו ועובדותיו המצוינים".

לדברי יו"ר מרחב אילת בהסתדרות, משה אזולאי: "הניסיון של הנהלת הנמל בלתי נתפס, זו חציית גבולות ברורים של הסיכומים עם העובדים. לא נשלים עם זה, לא נקבל את זה, ונעשה את כל שעל ידינו כדי לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

ההסתדרות נמל אילת פיטורי עובדים האחים נקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד