ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מינוי בעייתי

מנסה להיראות ניטרלית: נשואה לאיש אש"ף ומאשימה את ישראל

כלפי חוץ המתאמת לסיוע הומניטרי של האו"ם בעזה, מנסה להיראות ניטרלית. אבל, בשיחות סגורות עם דיפלומטים ערבים היא האשימה את ישראל במצב ההומניטרי הקשה בעזה וטענה שהיא "מורחת" אותה

מנסה להיראות ניטרלית: נשואה לאיש אש"ף ומאשימה את ישראל
סיוע הומניטרי שהטיל צבא ארצות הברית צילום: פיקוד מרכז צבא ארה"ב

בסוף חודש דצמבר מינה האו"ם את שרת החוץ לשעבר של הולנד, סיגריד קאך, לתפקיד מתאמת האו"ם לסיוע הומניטרי בעזה. בזמנו, המינוי עורר הדים בשל עמדותיה הפרו-פלסטיניות של קאך ועקב העובדה כי היא נשואה לאיש אש"ף לשעבר. לנוכח זאת, קאך ניסתה להצטייר כנייטרלית במסגרת תפקידה החדש, ואף ביקרה בישראל בחודש שעבר ונפגשה עם בכירים ישראלים.

עם זאת, בשיחות סגורות עם דיפלומטים ערבים שהתקיימו לאחרונה, קאך ביקרה את ישראל בחריפות. רועי קייס מדווח בכאן חדשות, כי, קאך טענה בשיחות כי ישראל היא האחראית למצב ההומניטרי הקשה בעזה. לדבריה, ישראל כשלה בהכנסה מספקת של סיוע לתוך הרצועה.

בנוסף, קאך טענה בשיחות כי הציגה בפני ישראל תוכניות לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, אך ישראל מורחת אותה ונוקטת בסחבת.

גורם המעורה בפרטים סיפר לכאן חדשות כי הדיפלומטים הערבים שנפגשו עם קאך הפצירו בה לומר את הדברים באופן פומבי במועצת הביטחון - אך היא מעדיפה שלא לעשות זאת מחשש לפגיעה בשיתוף הפעולה שלה עם ישראל. לדברי קאך, פגיעה כזו ביחסים עם ישראל תהפוך את משימתה בסוגייה ההומניטרית לקשה עוד יותר. 

מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד