ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בחמאס הופתעו

המחבל בשיפא: "אם הייתי יודע שתחזרו, לא הייתי בא לכאן"

אחרי שנלכד בשיפא, נשאל איש חמאס עוד בשטח על-ידי חוקרי יחידת המודיעין, האם ציפה שצה"ל יחזור לזירה. "אם הייתי יודע שתחזרו, לא הייתי בא לכאן", השיב המחבל בחקירתו הראשונית

המחבל בשיפא: "אם הייתי יודע שתחזרו, לא הייתי בא לכאן"
כוחות צה"ל בשיפא צילום: דובר צה"ל

אחד העצורים בפשיטה של כוחות צה"ל ושב"כ על בית החולים שיפא ביום ראשון, סיפר כי נמלט בשיא התמרון מהשכונה המזרחית של העיר עזה עד לצידה המערבי, והמתין לשעת כושר כדי למצוא מסתור בבית החולים המרכזי ברצועה שלא רחוק מחוף הים.

על פי הדיווח של יואב זיתון בווינט, כשכוחות חטיבה 401 סיימו לפני כשלושה חודשים להשמיד את מנהרות הטרור שמתחת לבית החולים ועזבו את המקום, המחבל מיהר למצוא בו מחסה עם עוד מאות מחבלים ומפקדי שטח של חמאס שהתפזרו בצפון הרצועה.

אחרי שנעצר בשעות הראשונות של הפשיטה, הוא נשאל בשטח על-ידי חוקרי יחידת המודיעין 504 האם ציפה שצה"ל יחזור לזירה. "אם הייתי יודע שתחזרו, לא הייתי בא לכאן", השיב בחקירתו הראשונית, רגע לפני שהועבר למתקן שב"כ בישראל. "ברגע ששמעתי בלילה את הטנקים והנגמ"שים ואת הירי בחוץ, הבנתי שמהמקום הזה אני יוצא מת או שבוי".

עוד דווח בווינט, כי הפעולה של צה"ל בבית החולים עם לוחמי שייטת 13 ודובדבן לצד לוחמי גבעתי וחטיבת השריון 401 כללה מבצע הסחה שצלח. בניגוד פשיטות קודמות של אוגדה 162 על שכונות כמו זייתון ועיירות כמו בית לאהיה בצפון רצועת עזה, הפעם המבצע נשמר בסוד ברמת מידור גבוהה שהשריונרים מ-401 אימצו מחבריהם מהשייטת.

תצפיתני חמאס שמפטרלים סביב בית החולים ועמדות הצילום שהוקמו מחדש על-ידי חמאס סביב בית החולים, לא הבחינו בהגעה המהירה והחשאית של לוחמי שייטת 13 למקום, סמוך ל-1:30 בלילה. תחילה על הנגמ"שים הגלגליים החדשים של סיירת הנח"ל, ה"איתנים", ואז סגירה בנקודות שנבחרו מראש סביב בית החולים במטרת-על למנוע בריחה של מחבלים.

עוד דוחח, כי לוחמי חטיבה 401 מצאו בבית החולים מחשבים ניידים ומסמכים חדשים יחסית של חמאס, שבחר להתמקם כמפקדה חדשה בשיפא בתקווה שצה"ל לא יחזור אליו

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל בית החולים שיפא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד