ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
למנוע כניסה לרפיח

דיווח: ארה"ב תציג תוכניות חלופיות לישראל כיצד להילחם עם חמאס

ארה"ב תציג תוכניות חלופיות לישראל כיצד לרדוף אחרי מחבלי ארגון הטרור חמאס, מבלי לפתוח במבצע קרקעי גדול ברפיח. התוכניות יוצגו במהלך פגישה של משלחת ישראלית בארה"ב

דיווח: ארה"ב תציג תוכניות חלופיות לישראל כיצד להילחם עם חמאס
ציר פילדלפי צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

ארה"ב תציג תוכניות חלופיות לישראל כיצד תוכל להמשיך לרדוף אחרי חמאס מבלי לפתוח במבצע קרקעי גדול ברפיח, במהלך הפגישה הקרובה עם המשלחת הישראלית שמבקרת בוושינגטון, כך אמרו בכירים אמריקאים ל"טיימס אוף ישראל".

"זה לא שאנחנו אומרים, 'לא, אתם לא יכולים לעשות את זה'. אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לעבוד איתכם על חלופות ברות קיימא שעדיין יעזרו לכם להשיג את המטרות שלכם", אמר אחד הבכירים בארה"ב, בשיחה עם ה"טיימס אוף ישראל".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, דן ברעיון הזה ביום שני, כשהודיע ​​כי ראש הממשלה נתניהו קיבל את בקשתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך שיחת הטלפון שלהם מוקדם יותר באותו יום, לשלוח צוות לוושינגטון "לשמוע את חששות ארה"ב על תכנון כניסה לרפיח, ולהתוות גישה חלופית שתבטיח ביטחון בגבול מצרים-עזה, ללא פלישה קרקעית גדולה".

בכיר אמריקאי נוסף אמר, כי וושינגטון תסייע לישראל להתמקד במקום זאת במניעת הברחת נשק ממצרים לעזה דרך ציר פילדלפי.

הבכיר האמריקאי נמנע מהאשמת ממשלת מצרים על אחריותה בנוגע להברחות אמל"ח שביצע חמאס ב-15 השנים האחרונות. עם זאת, לדבריו, השגת הסדר חדש עם קהיר ובניית תשתית לניתוק נתיב ההברחה, קריטיים יותר לפירוק חמאס מאשר מתקפה קרקעית גדולה ברפיח.

"אם ישראל תפלוש לרפיח ויהיו מקרי מוות של אזרחים, שיתוף הפעולה מצד מצרים על סגירת ציר פילדלפי, יהיה הרבה יותר קשה", אמר הבכיר.

שני הבכירים האמריקנים הבהירו כי ממשל ביידן אינו מתעלם מארבעת גדודי חמאס שנותרו ברפיח, אך טענו כי הכוח והחשיבות למשימת מחיקת חמאס מוצגים באופן מוגזם על ידי נתניהו.

 

ארצות הברית ציר פילדלפי מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד