כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כינס מנהיגים יהודיים

שומר לא מתנצל על נאומו שעורר סערה: "התלבטתי אם להחריף את האמירה"

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, שומר, כינס פגישה עם בכירים מארגונים יהודיים אמריקאים גדולים בעקבות הנאום שנשא בשבוע שעבר בו קרא להקדמת הבחירות. שומר הבהיר כי התמקדות בחילוקי דעות מדיניים בלבד לא תספיק

שומר לא מתנצל על נאומו שעורר סערה: "התלבטתי אם להחריף את האמירה"
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, צ'אק שומר, התייחס בראיון ל"ניו יורק טיימס" לנאומו השנוי במחלוקת שבו הוא מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו.

"מטרתי היתה לומר שאפשר לאהוב את ישראל ולא להסכים באופן מוחלט עם נתניהו ועם המדיניות של ישראל", אמר שומר, שהוסיף כי הוא שקל לקרוא לנתניהו להתפטר אך לבסוף החליט שלא לעשות זאת אלא לקרוא לבחירות חדשות בישראל.

"התלבטתי עם עצמי האם אני צריך להגיד שביבי צריך לפרוש", אמר שומר, והסביר מדוע החליט שלא להגיד זאת: "כי זה אמירה לישראל מה לעשות, וזה באמצע מלחמה".

"הייתה שאלה מהותית אם הוא יגן על עצמו, והוא הגן על עצמו בצורה ברורה מאוד", אמר אחד הבכירים מוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים באמריקה על השיחה שקיים עימם שומר אתמול בעקבות נאומו שעורר סערה.

הפגישה הוירטואלית הזו הייתה ניסיון למזער נזקים. מנהיג הרוב בסנאט קיבל שאלות ממנהיגי הקהילה היהודית המודאגים מנאומו. שומר הבהיר כי אמנם אינו רוצה לחרוג מהמקובל, אך התמקדות בחילוקי דעות מדיניים במקום להעביר ביקורת על נתניהו, שהוא כינה "מקור הבעיות", לא תספיק. 

לדבריו, המטרה העיקרית של הנאום "הייתה לומר שאתה עדיין יכול לאהוב את ישראל ולא להסכים לחלוטין עם ביבי נתניהו ומדיניות ישראל".

שומר חשף כי הקדיש חודשיים ועשר טיוטות בהכנה לנאום ועדכן את הבית הלבן יום מראש כדי להבטיח שלא יפריע למשא ומתן לשחרור החטופים בעזה.

רבים שאלו את שומר מדוע הוא הזכיר את חמאס ונתניהו כשניים מתוך ארבעה מכשולים לשלום בנאומו, ואמרו שההשוואה בין ארגון טרור למנהיג דמוקרטיה לא מקובלת.

"אין מצב שהתכוונתי שנתניהו נמצא באותה קטגוריה של חמאס", אמר שומר, "הנאום מבהיר שחמאס הוא הבעיה העיקרית". 

ימים לאחר הנאום, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ , אמר: "כל אדם יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו. הם שונאים הכל על ישראל והם צריכים להתבייש בעצמם".

מפלגה דמוקרטית ארה"ב ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד