כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פרטים חדשים

שלל מודיעיני רב: מסדרון שלם בשיפא משמש כמתקן מעצר זמני של השב״כ

בין המחבלים שנתפסו מחבלי ג׳יהאד אסלאמי שביצעו בימים האחרונים ירי רקטי לעוטף. אחד מהם סיפר בחקירה: "אנחנו חולייה של המערך הרקטי, יצאנו משיפא - ירינו על שדרות - וחזרנו לשיפא, כי הבנו שמדובר באזור בטוח" | הכוחות תפסו שלל מודיעיני וארכיונים צבאיים של חמאס שרוכזו בבית החולים

שלל מודיעיני רב: מסדרון שלם בשיפא משמש כמתקן מעצר זמני של השב״כ
כוחות צה"ל בשיפא צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על מבצע ״ניתוח מקומי״ בביה״ח שיפא שצה"ל מנהל בימים האחרונים.

עד כה נתפסו כ-350 מחבלים, שהמודיעין יודע להצביע עליהם בוודאות כמחבלי חמאס וג׳יהאד. רובם בחרו להסגיר את עצמם ולהיכנע. מסדרון שלם בשיפא משמש כעת כמתקן מעצר זמני של אמ״ן והשב״כ לחקירות המחבלים בשטח, כדי להפיק מהם מודיעין במהירות, כך דיווח דורון קדוש בגל"צ.

עוד דווח, כי מחקירות המחבלים יש מודיעין שמופק באופן מיידי: מספר תקיפות של חיל האוויר ביומיים האחרונים התבצעו הודות למודיעין שהגיע מהמחבלים בשיפא. גורם בצה״ל: ״אנחנו יושבים על מכרה זהב״.

בין המחבלים שנתפסו מחבלי ג׳יהאד אסלאמי שביצעו בימים האחרונים ירי רקטי לעוטף. אחד מהם סיפר בחקירה: "אנחנו חולייה של המערך הרקטי, יצאנו משיפא - ירינו על שדרות - וחזרנו לשיפא, כי הבנו שמדובר באזור בטוח".

הכוחות תפסו שלל מודיעיני וארכיונים צבאיים של חמאס שרוכזו בבית החולים. בין היתר, אותרו שם קלסרים שחמאס גנב ממעבר ארז ב-7 באוקטובר ובהם מידע רגיש של יחידת מתפ״ש. כעת צה״ל משתמש בשלל המודיעיני כדי להבין מה חמאס ידע עלינו בחודשים האחרונים.

בצה״ל מעריכים כי ייתכן שחמאס ניסה בחודשים האחרונים לחפור מחדש ולשקם את מערכת המנהרות התת קרקעיות שמתחת לשיפא, אך ההערכה היא שהמערכת (שהושמדה לפני מספר חודשים) לא מאפשרת שהייה או הימלטות של מחבלים.

עוד דווח בגל"צ, כי עשרות מחבלים העידו בחקירות: "הופתענו, לא חשבנו שצה״ל יחזור לשיפא ולכל הפחות חשבנו שיהיה לנו מספיק זמן התרעה מראש כדי להימלט בזמן".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס בית החולים שיפא שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד