ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חלום של חמאס

זעם בישראל: קטאר תיקח חלק במימון הקמת הרציף הימי

ממשל ביידן אישר שקטאר תיקח חלק במימון הקמת הרציף הימי ובהפעלתו. בארה"ב דחו את ההתנגדות הישראלית. ישראל: "נמל בעזה במעורבות קטארית היה חלום של חמאס"

זעם בישראל: קטאר תיקח חלק במימון הקמת הרציף הימי
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על אף שבישראל התנגדו לכך, ארצות הברית החליטה לשלב את קטאר בהקמתו ובהפעלתו של המזח הימי בחופי עזה, שמיועד לסיוע הומינטרי לתושבי הרצועה.

על פי גורם ישראלי בכיר, כשנודע הדבר לבכירים בישראל הם הביעו התנגדות למהלך, אלא שהאמריקנים לא ממש התחשבו בעמדה הישראלית והודיעו שמבחינתם קטאר היא חלק מהפרויקט. "נמל בעזה במעורבות קטארית היה חלום של חמאס וחבל שבישראל לא הבינו בזמן את חומרת הדברים ועצרו אותם", אמר גורם ישראלי לווינט.

איתמר אייכנר מדווח כי בשבוע שעבר השתתף מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בשיחת ועידה עם מקביליו מקפריסין, קטאר, בריטניה, איחוד האמירויות, האיחוד האירופי והאו"ם כדי לתאם את הפעלת המסדרון הימי. בשיחה הזאת לא השתתף נציג ישראל. מי שכן לקח בה חלק היה שר המדינה של קטאר, מוחמד בן עבדולעזיז אל-ח'וליפי.

גורם ישראלי בכיר אמר: "האמריקנים כבר רצים עם זה קדימה. יש תיאום של ישראל מול קפריסין, ויש את המהלך האמריקני של הקמת המזח והובלת הפרויקט והם החליטו לכלול גם את קטאר למרות עמדתנו המסתייגת. אפשר רק לקוות שזה יימנע בסוף. אסור לתת לקטאר אחיזה בנמל כלשהו בעזה".

 

קטאר חמאס מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד