י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בראשות פוסק הדור

על מה התכנסו חברי הבד"צ של 'העדה' בהרכב מלא?

כינוס לצדיקים: פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך וחברי הבד"צ של 'העדה' התכנסו למושב בית דין מיוחד, בהרכב מלא של 10 דיינים | כל הפרטים ותמונות מהמפגש הלא שגרתי

על מה התכנסו חברי הבד"צ של 'העדה' בהרכב מלא?
ישיבת בד"ץ העדה החרדית צילום: שמואל דריי

התרגשות בירושלים. אסיפה לא שגרתית נערכה אמש בבנייני זופניק בירושלים כאשר עשרה חברי בד"צ העדה החרדית בראשות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, התכנסו יחד עם רבני ועד הכשרות של העדה החרדית ל'מושב בית דין' מיוחד בהרכב מלא לדון בענייני השעה.

המושב נערך כאמור בהרכב המלא בעניני כשרות עם רבני ועד הכשרות שם נוכח לראשונה הדיין החדש הגר"א ברנדסדורפר מתולדות אהרן. 

במושב המיוחד התקבלו החלטות היסטוריות לשעה ולדורות, בפולמוסים הלכתיים ובשאלות שהועלו על ידי 'וועד הכשרות' של הבד"צ לקראת חג הפסח, הקשורים בעצם לכל יהודי בארץ האוכל מהמאכלים שתחת כשרות הבד"צ. 

במהלך הדיון אף נידונו שאלות השקפתיות שונות, ובקשות שהגיעו ממלונות וממפעלים ברחבי העולם לקבלת הכשר מוועד הכשרות של 'העדה החרדית'.

במרכז האסיפה אף קיבלו הבד"צ פירוט על ההתקדמות בפעולות נציגי ועד הפעולה של הבד"צ למען קופת תמכין דאורייתא, בנשיאות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, למען החלוקה המתוכננת לרבני ירושלים לקראת חג הפסח המתקרב.

כמו כן קיבלו הבד"צ את הידיעה על האסיפה העתידה להתקיים בניו יורק לטובת קרן תמכין דאורייתא, העתידה להאיר את ירושלים באור יקרות בחלוקה נדירה לכלל רבני ומוצ"י ירושלים מטעם העדה החרדית, שיקבלו מידיו של פוסק הדור סכומים הגונים לקראת החג.

כזכור, לפני כמחצית השנה הגיע למעונו של פוסק הדור קול זעקת 'כבוד התורה' של המוצי"ם מטעם הבד"צ המתמסרים להיות תל תלפיות לציבור, ולעומת זאת מקבלים משכורת זעומה שבמצב הטוב מתקבלת באיחור של מספר חודשים.

לאור זאת ביקש פוסק הדור מעסקני 'וועד הפעולה' של העדה החרדית להתייצב לימין המוצי"ם בפעולות שונות, ואף בעצמו חרג מגדרו במכתבי קודש לנדיבי עם לבוא לעזרת ה' בגיבורים, ולהוזיל זהב מכיסם לבסס ולהעמיד קרן 'תמכין דאורייתא'.

ואכן בעזרת נדיבי עם זכו ועד הפעולה לברך על המוגמר וחילקו לקראת חג הסוכות הקודם תמיכות נכבדות שעלו לסכומים אדירים, וכמו כן לקראת חנוכה חילקו סכומים אדירים.

כאמור, אמש במושב הבד"צ בהרכב מלא, שמעו הבד"צ בראשות הגאב"ד פוסק הדור על ההתקדמות בפעולות החשובות של חברי ועד הפעולה, ועל ההכנות לאסיפת נגידים בניו יורק לטובת קופתו של פוסק הדור "תמכין דאורייתא" למען רבני ירושלים.

הבד"צ העניקו את הודאתם וברכת קדשם לנדיבי עם המוזילים זהב מכיסם לכבוד התורה, ולכל העוסקים במלאכת הקודש, והביעו את תקוותם לשגשוג הקופה הקדושה ולהצלחתה.

בסיום המושב אף נכנסו חברי הנהלת קופת הגאב"ד הקודם של הבד"צ הגרי"ט וייס זצ"ל, יחד עם קבוצת נגידים מחו"ל, לקבל את ברכת קדשו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך וחברי הבד"צ לקראת חג הפסח.

העדה החרדית הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד