י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בזכות מרדכי ואסתר

למרות המתיחות הביטחונית: תפילה חשאית באיראן

הסגולה הבדוקה מופיעה בספר 'קב הישר', והיא תיערך השבוע הזה בלבד ביום צום תענית אסתר, על קברם של מרדכי היהודי ואסתר המלכה באיראן • רוצים גם אתם לקיים את הסגולה? כל הפרטים

למרות המתיחות הביטחונית: תפילה חשאית באיראן
קבר מרדכי ואסתר צילום: ועד הרבנים

השבוע, ביום חמישי זה קורה: שליחי 'ועד הרבנים' יקיימו את הסגולה הבדוקה עבור כל התורמים 'מתנות לאביונים' לאלפי המשפחות הנזקקות.

הסגולה המופיעה בספר 'קב הישר', מתקיימת אחת לשנה בלבד, ביום צום תענית אסתר. וכך כותב: "סגולה נפלאה יום אחד בשנה למי שהוא זקוק לישועה שיעשה כסדר הזה, יתפלל ביום תענית אסתר מזמור כ"ב בתהלים שהוא מיוחס לאסתר המלכה, ויפרט את בקשתו ואת שמו ויאמר בזכות מרדכי ואסתר, ויפתחו לו שערי רחמים ותקובל תפילתו ברצון!"

בשנה זו, השנה ה-14 ברציפות, תתקיים הסגולה הבדוקה על קברם של מרדכי היהודי ואסתר המלכה, הקבורים בהמדאן-איראן. בימים האחרונים,  ומאז פרסום מעמד התפילה, ניכרת התרגשות רבה בקרב הציבור, שחשש כי בשנה זו ולרגל המציאות הביטחונית המורכבת, לא יהא ניתן לקיים את מעמד התפילה באיראן.

יצוין, כי בשבועות האחרונים עלה חשש בקרב מארגני המעמד, כי בשנה זו, בעקבות המצב הביטחוני וההסלמה החמורה אל מול המדינות הערביות, לא ניתן יהיה לקיים את מעמד התפילה. בסיוע גורמים דיפלומטיים ושגרירים הבקיאים בנושא, נמצאה דרך ההתקשרות עם שליחי 'ועד הרבנים' באיראן, המעתירים במסירות כבר 14 שנה על תורמי 'ועד הרבנים' ביום צום תענית אסתר.

ההבטחה של ה'קב הישר': "עומדת לנו זכותם ביום זה">>>

כבכל שנה ושנה, ביקשו מרנן ורבנן גדולי ישראל לשלוח אף הם את שמותיהם למעמד התפילה באיראן. על פי ה'קב הישר'', היות וכל נס פורים אירע בזכות תפילותיהם של מרדכי ואסתר, גם היום בדורנו עומדת לנו זכותם הגדולה ביום זה של תענית אסתר להיוושע מכל צרה ולזכות בישועה!

בימים האחרונים, ולאור ההתרגשות הרבה מקיום התפילה, ביקשו רבים לדעת כיצד תתאפשר התפילה למרות המצב. יצוין, כי בטהרן מתגוררות כיום כעשרים אלף משפחות יהודיות, ומתוך אלפיים שומרי שבת המקפידים על קלה כבחמורה. יהודים אלו, החיים שם במסירות נפש, יהיו השלוחים של גדולי הדור ועמך בית ישראל, לקיים את התפילה הנדירה ביום צום תענית אסתר. בהמדאן נמצא קבר מרדכי היהודי ואסתר המלכה בתוך מבנה בן כ-2500 שנה!!! והוא המבנה העתיק ביותר בכל פרס!!! יהודים שמרו עליו מכל משמר, ובכל השנים (!) היווה מקום עליה לרגל ליהודי המקום, במיוחד בימי הפורים, כאשר אלפי יהודים הגיעו לחגוג שם את נס ההצלה המופלא שהתרחש במקום. ועד היום נמצאים בינינו יהודים יוצאי איראן, צאצאים לתושבי המקום, אשר מתארים את ה"עליה לרגל" ההמונית.

יצוין, כי מסורת התפילה שחודשה ב-14 השנים האחרונות, התקבלה על ידי כל גדולי ישראל, שחלקם אף ציינו כי קברו של מרדכי היהודי ואסתר המלכה, בהמאדן-איראן, שוכן בתוך מבנה בן 2500 שנה, והוא המבנה העתיק ביותר בכל רחבי איראן (פרס הקדומה). יהודים יוצאי איראן, צאצאים לתושבי המקום, מתארים את ה"עליה לרגל" ההמונית בכל השנים לקברם.

התפילה תתקיים כאמור, ביום חמישי הקרוב, יום צום תענית אסתר, והשמות יישלחו דרך מדינה שלישית בסמוך למעמד.

למסירת שמות שיועברו ישירות למעמד התפילה בהמדאן-איראן>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד