י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יועדו לשחיטה

הפקחים נדהמו: אווזים חיים נמצאו בתא המטען

פקחי משרד החקלאות איתרו וסיכלו הברחה של מספר אווזים באזור ירושלים, הפקחים נדהמו לגלות כי האווזים חיים וקשורים בשק יוטה בתוך תא המטען של הרכב החשוד

הפקחים נדהמו: אווזים חיים נמצאו בתא המטען
האווזים שנתפסו ברכב צילום: משרד החקלאות

מפקחי משרד החקלאות בתפיסה שהדהימה אפילו אותם: אווזים חיים קשורים בשק יוטה נתפסו בתא מטען של רכב באזור ירושלים. במשרד החקלאות מדגישים כי הובלת בעלי חיים בתנאים כאלה מהווה עבירה חמורה על חוק צער בעלי חיים

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות איתרו וסיכלו הברחה של בעלי כנף לישראל, שהובאו מבית לחם שברשות הפלסטינית. במעבר מזמוריא הממוקם בין אזור בית לחם לירושלים, תפסו המפקחים שלושה אווזים בתא המטען של הרכב, קשורים באמצעות שק יוטה, תוך גרימת סבל מיותר וללא יכולת לזוז. קשירת בעלי חיים באופן כזה מהווה התעללות חמורה והפרה של חוק צער בעלי חיים.

מחקירה ראשונית עולה כי האווזים יועדו לשחיטה ולשיווק למאכל בשטחי ישראל, באזור ירושלים. הנהג החשוד, תושב מזרח ירושלים, הודה במיוחס לו, ונפתחו נגדו הליכים משפטיים.

במשרד החקלאות שבים ומדגישים כי שיווק בעלי חיים למאכל, ללא פיקוח הוא עבירה על החוק, ומהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.

לדברי משה אחרק, מנהל היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "לצערנו, אנו רואים כי מקרי ההברחות, למרות המלחמה, לא פוסקים ואנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים רבים  לסכלם. כמו כן, משרד החקלאות רואה בעבירות צער בעלי חיים, תופעה פסולה(!) ונמשיך לפעול לסכלה ולהעמיד את המתעללים לדין".

חשוד מעצר סיכול הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד