כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לשמור ליום סגריר: איך תגנו על הדירה שלכם מפני נזקי הצפה?

מזג האוויר הסוער גורם לאנשים רבים לסגור את החלונות והדלתות מחשש להצפות. איך ביטוח הדירה שלכם יכול לסייע בהתמודדות עם נזקי מזג האוויר החורפי לבניין ולרכוש הפרטי? כל הפרטים כאן.

לשמור ליום סגריר: איך תגנו על הדירה שלכם מפני נזקי הצפה?
הצפה צילום: פיקסביי

נכון, החורף הישראלי הוא לא החורף האירופאי אבל לא פעם אנו עדים בתקופה זו לסופות גשמים עזות, שיטפונות ורוחות פרצים. כל אלו יכולים לגרום לנזקים משמעותיים לתשתיות הבניין, יסודותיו ולרכוש הפרטי. אחת הבעיות הגדולות ביותר שיכולות לפקוד את הדירה שלכם בחורף היא הצפה, עקב שיטפונות, נזילות ופגיעות שונות בצנרת. הצפה יכולה לגרום נזק למבנה עצמו, לרכוש הפרטי, לריהוט ולחשמל ולהכניס אתכם לעלויות תיקונים גבוהות מאוד. ביטוח דירה מותאם אישית, רחב ומקיף יכול לספק לכם שקט נפשי בידיעה שאתם מוגנים במקרה של אסון. האם ביטוח דירה מכסה נזקי הצפה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה לדירה הוא אחד מ-2 כיסויי ביטוח הדירה אותם ניתן לרכוש ביחד או בנפרד, בהתאם לשיקולים. הביטוח מכסה את תשתיות הבניין, המבנה עצמו והרכוש המשותף שחולקים עם הדיירים האחרים. ביטוח מבנה בסיסי מעניק פיצויים על נזקי הצפה, שיטפון ותנאי מזג אוויר אופייניים לחורף (רעמים, ברקים, גשם, וברד).

בנוסף הוא עוזר לשמור על הנכס מפני שריפה, התלקחות, התנגשות כלי טיס בבניין ואלמנטים נוספים שעלולים לפגוע בשלמותו והתשתיות הקיימות בו. לפיכך, ביטוח מבנה עוזר לכם לשמור על מערכות ההסקה ומיזוג האוויר, קירות הבית, הגג, חדר המדרגות, מעלית, לובי הבניין ועוד.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה הוא הכיסוי השני שאתם יכולים לרכוש במסגרת ביטוח דירה. הוא נועד לשמור על הרכוש הפרטי שלכם, שאינו מהווה חלק מתשתיות הנכס או יסודותיו. הפוליסה האלמנטרית מגנה על מכונת הכביסה, ציוד המטבח, הרהיטים ופריטים נוספים.

פוליסת ביטוח תכולה מכסה נזקי מזג אוויר חורפי (גשם, ברד, רוחות) וכן נזקי הצפה או שיטפון ממקור מים חיצוני שעלולים להיגרם כתוצאה מימים סוערים וגשומים במיוחד. מעבר לכך, הפוליסה מעניקה פיצוי לנזקי פגיעת כלי רכב בדירה, נזקים שנגרמו בזדון, פריצה, ביטוח צד ג' מורחב ואלמנטים נוספים, כל פוליסה לגופה בהתאם למדיניותה ותנאיה.

הרחבות מומלצות לעונה הקרה

כאמור פוליסת ביטוח דירה לסוגיה, תכולה או מבנה, מגיעה בצורתה הבסיסית. לצד זה כל אחד ואחת יכולים להוסיף הרחבות בתשלום, כדי להתאים את היקף הכיסוי לצרכים האישיים שלהם ומאפייני הנכס בו הם מתגוררים. בחורף חשוב מאוד לוודא שיש לכם את המעטפת המתאימה כדי להגן על הרכוש הפרטי בדירתכם והבניין עצמו מפני נזקי מזג האוויר הסוער.

בחורף יש סיכון גבוה יותר לנזילות ופגיעה בתשתיות המים של הבניין, לכן כדאי לרכוש הרחבה לנזקי מים ונוזלים אחרים כדי להבטיח שיש לכם גיבוי במקרה של תקלה בצנרת הביתית. בנוסף, סופות הגשמים גורמות להפסקות חשמל רבות, אלו עלולות להסב נזק בלתי הפיך למכשירי החשמל הביתיים ובמקרים קשים יותר אף לגרום לקצר או פיצוץ.

אתם יכולים לבטח למשל את הטלוויזיה ומערכת הסאונד הביתית עם כיסוי מיוחד למכשיר טלוויזיה ו/או מערכת קול. אם אתם מתגוררים בבית פרטי עם חצר חמודה ופינת ישיבה, תוכלו להגן עליה מנזקי ברקים, אש והתפוצצות עם כיסוי לריהוט גן. עוד כיסוי שיכול לעזור לכם להשתקם מנזקי העונה, איטום ושירותי חירום בדירה.

פוליסות ביטוח דירה משתלמות ואישיות במרחק נגיעה

החורף מביא איתו סיכונים להצפות, במיוחד בתקופות של סופות גשמים סוערות. ביטוח דירה יכול לעזור לכם להשתקם כלכלית מנזקי הצפה בדירה, ולהשיב את החיים בבית למסלולם הרגיל. כיום לא צריך להרחיק לכת בשביל למצוא הצעות ביטוח דירה, מבנה ותכולה. הן מחכות לכם אונליין, באתרי השוואות הביטוחים.

בסטי הוא האתר המוביל בתחום ובו תמצאו הצעות ביטוח דירה בהתאמה אישית, מכמה מחברות הביטוח הגדולות ביותר בארץ - הפניקס, איילון ועוד. תוך 2 דקות בלבד תעברו בין פוליסות שנבחרו במיוחד בשבילכם, בהתבסס על מאפייני הנכס. בהצגת הצעות הביטוח הרלוונטיות נלקחים בחשבון פרמטרים כמו גיל הבניין, קומת המגורים ועוד. תעיינו בפוליסות בחופשיות, תבצעו סינון על פי כיסויים נחוצים וגובה השתתפות עצמית רצוי, תשוו בין הצעות ביטוח דירה נבחרות בקליק קטן ומהיר ותמצאו את מבוקשכם - ביטוח דירה מקיף ומשתלם.

הצפה ביטוח מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד