י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אימה ברצועה

ספיר כהן ששוחררה מהשבי: המחבלים ניסו לשכנע אותנו שבישראל שכחו מאיתנו

אופיר אנגל, שחזר אחרי 54 יום בשבי סיפר על הימים הקשים: "המחבלים אמרו לנו שלמשפחה שלנו לא אכפת. כשנפגשתי עם המשפחה הרגשתי שחזרתי מהמתים". ספיר כהן ששוחררה מהשבי סיפרה: "המחבלים ניסו לשכנע אותנו שבישראל שכחו מאיתנו"

ספיר כהן ששוחררה מהשבי: המחבלים ניסו לשכנע אותנו שבישראל שכחו מאיתנו
אופיר אנגל צילום: באדיבות המצלם

ספיר כהן ששוחררה משבי חמאס סיפרה בריאיון שפורסם בעיתון האיטלקי "libero quotidiano" על 55 ימי השבי, בהם לא ידעה מה עלה בגורל בעלה סשה, אימו וסבתו. ספיר, אירנה וילנה שוחררו במסגרת העסקה בחודש נובמבר, בעוד סשה נותר בשבי. היא סיפרה על יום החטיפה, תחושת הפחד שאפפה אותה עם ההבנה שיש חדירת מחבלים, והרגע בו נחטפה.

עם הגעתה לעזה, היא נתקלה בהמון חוגג, שבעט והכה אותה ללא רחם. משם הגיעה למנהרה בה הוחזקה במשך כל שהותה בשבי. היא קראה לשחרור כל החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס, ואמרה כי המחבלים ניסו לשכנע אותם שבישראל שכחו מהם ועוסקים בנושאים אחרים, כדי להתעלל בהם ולהחליש את המורל והחוסן הנפשי שלהם. ספיר וילנה נפגשו עם ראש עיריית מילאנו, ושוחחו עימו על החטיפה והתנאים הקשים בהן הוחזקו, הדברים פורסמו בכאן חדשות.

דברים דומים סיפר אופיר אנגל בן ה-17, לכאן רשת ב ששוחרר מהשבי אחרי 54 יום. "הוחזקנו כל הזמן בדירות עם מחבלים שמאיימים שנמות בעזה, שלמשפחה שלנו לא אכפת", אמר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב. "רק בלילה הראשון נפל לי האסימון שנחטפתי לעזה. בשבוע הראשון שמענו רדיו, ידענו שיש מלחמה שיש חטופים והרוגים, וזהו. אתה באי ידיעה מטורף לגבי מה שקורה - תקבל אוכל ומים? יהרגו אותך? תצליח לצאת משם? כל הזמן אתה רואה במחבל שאיתך רוצח פוטנציאלי".

"כשנפגשתי עם המשפחה הרגשתי שחזרתי מהמתים", סיפר אנגל על השחרור. "זאת הייתה תחושה מדהימה שבחיים לא חוויתי. הדבר שהכי רציתי זה להיות רגיל. קיבלתי את החיים שלי במתנה, יש חטופים שלא נשמע את הסיפור שלהם אף פעם ויש כאלה שקריטי להחזיר אותם עכשיו. בזה אני מתעסק".

חטופים ספיר כהן אופיר אנגל חמאס איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד