י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טרם ברורה הרגישות

מתקפת סייבר על הכור בדימונה: מידע נגנב ונמחק

האקרים טוענים כי הצליחו לחדור למערכות המיחשוב של הכור בדימונה, למחוק ולגנוב מידע. טרם ידוע מה רמת הרגישות של המידע שפורסם על ידי ההאקרים

מתקפת סייבר על הכור בדימונה: מידע נגנב ונמחק
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים מארגון אנונימוס טוענים כי גנבו מסמכים מהכור הגרעיני בדימונה, ומחקו חלק מהמידע במערכות המחשוב אליהן פרצו, כך נחשף ב"דה מרקר". 

ההאקרים פירסמו מצגות, אימיילים, חשבוניות ועוד של הקרייה למחקר גרעיני. המידע שנגנב לכאורה פורסם ברשתות החברתיות על ידי ההאקרים. טרם ברור מה רמת רגישות המסמכים שפורסמו. 

 לפי הדיווח, קשה להעריך את מידת האמינות של ההאקרים וייתכן כי מדובר בשחזור מידע מתקיפות ישנות. ההאקרים עצמם הצהירו כי הם תומכים במטרות הפלסטיניות. 

בהודעה שפירסמה קבוצת ההאקרים נכתב כי "המבצע הזה היה בסיכון גבוה והוצאנו אותו לפועל בלי שאזרחים נפגעו". לצד הודעה זו צורפו הקבצים שנחשפו. 

ההאקרים טוענים שיש בידם 4,290 מסמכי PDF, 5,000 תכתובות מייל, 352 טבלאות אקסל, 1,359 מסמכי וורד ו-236 מצגות של פאוור פוינט. 

לפני עשרה ימים פירסמה קבוצת התקיפה הצהרת כוונות: "בימים הקרובים נתחיל בפעולות למחיקת מידע וניסיונות לנטרל את פעילות שרתי הארגון. מבחינתנו אין הבדל בין נתניהו לגנץ, המנהיגים שלכם לא מבינים את המשמעות של אנושיות ונשק גרעיני בידיים שלהם - זה מסוכן. אנחנו לא מתכוונים ליצור פיצוץ גרעיני, אבל הכל יכול לקרות ואנחנו ממליצים לכם לפנות את הערים הסמוכות מתושבים עד לסוף המבצע. זאת אזהרה חמורה".

האקרים דימונה הכור האטומי מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד