י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עין לא נותרה יבשה

היתום הצעיר זעק בהלוויה: "אבל הבטחת שתלווה את כולנו לחופה"

עין לא נותרה יבשה כשבנו של המחנך האהוב רבי ניסים חי בטיש זצ"ל זעק בכאב על ההבטחה שלא תקוים • המנוח נפטר לאחר מחלת לב קשה, והותיר עשרה יתומים, מהם שישה שעדיין לא זכו להינשא • "הוא היה מעורר השראה"

היתום הצעיר זעק בהלוויה: "אבל הבטחת שתלווה את כולנו לחופה"
הרב בטיש זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הלווייתו של רבי ניסים בטיש היתה כואבת ועצובה במיוחד. מחנך ותיק, איש חסד בכל מהותו, פעיל נמרץ בכל תחומי העשייה התורנית, שלקה בהתקף לב חמור לפני כעשר שנים, ומאז הלך ודעך עד שהשיב את נשמתו ליוצרה. 

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>

במיוחד תפסה את כולם זעקתו הכואבת של הבן הבחור, שבכה במר לבו וזעק "אבל אבא, הבטחת לנו שתלווה את כולנו לחופה".

בפטירתו הותירו אחריו עשרה ילדים, ארבעה מתוכם נושאים ושישה לא זכו עדיין להינשא. צעיר הילדים הוא בחור בן 14, תלמיד בישיבה קטנה.

הכתפיים רטטו בכאב, העיניים דמעו ללא הפוגה, על לכתו של איש העשייה הנמרץ והאהוב. 

הרב ניסים חי בטיש זצ"ל, היה מחנך ילדי תשב"ר בתלמודי התורה 'דרך המלך' ו'פרי תואר' באלעד בה התגורר. 

עוד לפני 40 שנה שימש כגבאי בבית הכנסת ליוצאי חאלב בתל אביב, 'מגן דוד'. הוא המשיך לתפעל את בית הכנסת גם לאחר שעקר מתל אביב. השקיע כוחות רבים בתפעול בית הכנסת התל אביב ובשימור מסורתם של יהודי חאלב. 

בין היתר היה מארגן מקהלות של ילדים במסיבות שונות, ועושה פעילות רבה למען חיזוק הקשר שלהם למסורת אבותיהם, בתוך כל האווירה התל אביבית שהקיפה אותם מסביב. כשעבר להתגורר באלעד התמנה במקביל גם לגבאי בבית הכנסת 'זכרון דליה' והמשיך להפעיל את שני בתי הכנסת במקביל. 

השקיע רבות למען ילדי ישראל, היה מרבה בפעילות חינוכית עם ילדי העיר, רבים מתלמידיו חבים לו הכרת הטוב גדולה על כך שעיצב את דמותם הרוחנית וקירב אותם לעבודת ה' באופן נפלא ומיוחד, באהבה רבה ומסירות אין קץ. 

למרבה הצער גברה עליו המחלה ופעילותו הענפה נגדעה. 

ארבעה מילדיו כבר התחתנו ב"ה, והקימו בתים של תורה, אברכים צדיקים ושקדנים. שישה ילדים נוספים נותרו בבית, המבוגרת מביניהם בת 28 והצעיר בן 14 - חמישה מתוך הילדים נמצאים בגיל השידוכים, והתקווה היא שהם יזכו כולם להתחתן בקרוב. 

כאן המקום לקרוא לציבור לבוא ולתרום חזרה למען היהודי היקר הזה שתרם כל חייו למען הזולת, פעל בהתנדבות ובמסירות להצלת ילדי ישראל, לטפח ולרומם אותם, דאג לבתי הכנסת ועשה כל פעולה טובה שרק עלתה בדעתו, למען הכלל ולמען הזולת. בואו נכיר לו טובה, ונסייע ליתומיו, שיוכלו להתחתן בכבוד! בתרומה לקרן העזרה והסיוע שהוקמה על ידי המשפחה, נוכל להכיר טובה לאיש היקר הזה, שינוח בשלום על משכבו. 

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד