י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"החומה הבינלאומית"

ציורים במדינה האנטישמית: גופות פלסטינים וחיילי צה"ל צמאי דם

סדרה של ציורי קיר אנטישמיים שמביעים תמיכה בלתי מסויגת בפלסטינים, ומציגים את חיילי צה"ל כרוצחים חסרי פנים, מוצגת החל במערב בלפסט, בירת צפון אירלנד האנטישמית

ציורים במדינה האנטישמית: גופות פלסטינים וחיילי צה"ל צמאי דם
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

סדרה של ציורי קיר שמביעים תמיכה בפלסטינים, ומציגים את חיילי צה"ל כרוצחים חסרי פנים, מוצגת החל מתחילת החודש במערב בלפסט, בירת צפון אירלנד.

הציורים, שאוירו על ידי אמנים פלסטינים תוך שיתוף פעולה עם אמנים מקומיים, מוצגים על גבי "החומה הבינלאומית" בדרך פולס (Falls Road), אשר מוכרת בין היתר בזכות ציורי הקיר הפוליטיים שמעטרים אותה ואשר קשורים למאבקים פוליטיים פנימיים ובינלאומיים, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

באחד מהציורים נראים פלסטינים אזוקים ומאחוריהם לוחמי צה"ל ומעליהם מתעופפים ילדים פלסטינים שפהכו למלאכים. בציור אחר נראים גופות של פלסטינים ליד שק קמח כשמעליהם חיילים "מרושעים" ללא פנים ומתחת נכתב "טבח הקמח" שמתייחס לתקרית בתחילת החודש שבה נהרגו יותר מ-100 פלסטינים במהלך התנפלות על משאיות סיוע ברצועה. בציור קיר אחר נראית שורה אינסופית של גופות פלסטינים בקבר אחים ארוך.

איתמר אייכנר מציין כי צפון אירלנד ידועה ביחסה החצוי כלפי ישראל. מצד אחד ישנם הצפוניים הלאומניים (נוצרים קתולים ברובם) אשר עוינים את ישראל בצורה עזה, ומצד שני ישנם התושבים הדרומיים (פרוטסטנטים ברובם) אשר אוהדים את ישראל ותומכים בה.

רוחות אנטי ישראליות שוררות באירלנד מאז פרוץ המלחמה, אירלנד נחשבה למדינה העוינת ביותר כלפי ישראל באירופה, שמביעה אנטישמיות פעם אחר פעם.

אנטישמיות אירלנד מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד