י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברוך שפטרנו

ראש הממשלה האנטישמי הודיע על התפטרותו

ליאו ורדקר, ראש ממשלת אירלנד הודיע כי יתפטר ויעזוב גם את הנהגת מפלגת השלטון. "אני גאה שהפכנו את המדינה למקום שוויוני ומודרני יותר", אמר בהצהרתו על התפטרותו

ראש הממשלה האנטישמי הודיע על התפטרותו
הפרלמנט באירלנד צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר יתפטר מתפקידו ומהנהגת מפלגת השלטון, כך דיווחו כלי תקשורת באירלנד. הממשלה הודיעה כי הוא יכנס מסיבת עיתונאים בהמשך היום.

באירלנד דווח כי התפטרותו של ורדקר לא תוביל לבחירות כלליות. התקשורת במדינה דיווחה כי הוא התפטר "מסיבות אישיות ופוליטיות". הוא יישאר בתפקיד עד שמפלגתו תבחר לו מחליף.

"אני גאה שהפכנו את המדינה למקום שוויוני ומודרני יותר", אמר בהצהרה שאותה מסר בשעה האחרונה מהבירה דבלין.

הוא ספג מכה כששני משאלי עם על שינוי בחוקה שיוביל לשיוון כלפי נשים -נדחו ברוב גדול.

ורדקר האנטישמי התבטא קשות נגד ישראל מאז המלחמה, בפברואר האחרון, הוא כתב מכתב לאיחוד האירופי וביקש "לבדוק בדחיפות האם ישראל עומדת בהתחייבויותיה לחוק זכויות האדם בעזה" הוא ציין במכתב עליו גם חתם ראש ממשלת ספרד, כי "המבצע הצבאי הישראלי המורחב באזור רפיח מהווה איום חמור. על הקהילה הבינלאומית למנוע את זה בדחיפות, נדרשת אספקה ​​הומניטרית בדחיפות".

בנובמבר האחרון, הוא פרסם פוסט ב-X לאחר שחרורה של אמילי הנד בת ה-9, בעלת אזרחות אירית שנחטפה לעזה על ידי חמאס, וכתב: "זהו יום של שמחה והקלה עצומה לאמילי הנד ולמשפחתה. מדובר בילדה תמימה שהלכה לאיבוד, וכעת נמצאה והוחזרה למשפחתה. אנחנו נושמים לרווחה כעת, תפילותינו נענו" כשהוא לא מציין איך היא "הלכה לאיבוד".

אירלנד מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות אמילי הנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד