י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדגש על אזורי הפריפריה

מכה לדואר ישראל: המהלך שימנע ממנה לסגור סניפים לציבור

משרד התקשורת חתם היום על תיקון רישיון לחברת דואר ישראל על מנת למנוע פגיעה משמעותית בשירות לציבור, בדגש על הפריפריה | ברשיון המתוקן נקבעו דרישות שירות קפדניות, פרישה מיטבית וזמני המתנה נמוכים כתנאי לסגירת נקודת שירות, בדגש על יישובי הפריפריה החברתי והגיאוגרפית

מכה לדואר ישראל: המהלך שימנע ממנה לסגור סניפים לציבור
סוכנות כהנמן בבני ברק צילום: דוברות דואר ישראל

נוכח ההשלכות של סגירת יחידות דואר על מתן שירותי דואר באורח תקין וסדיר, משרד התקשורת פרסם היום (רביעי) תיקון לרישיון הדואר. 

ברישיון המתוקן נקבע כי חברת הדואר לא תהיה רשאית לסגור נקודות שירות (יחידות דואר) ללא הודעה מראש למנכ"לית המשרד ותוך עמידה ברף מחמיר של תנאי שירות, בדגש על הפריפריה, והכל במטרה למנוע פגיעה בשירות לציבור.

כמו כן, נקבע כי במידה ותיסגר יחידת דואר, החברה תחויב לספק לציבור שירות חלופי מיד עם סגירת היחידה, וזאת לפרק זמן מוגבל עד לפתיחת יחידת דואר חלופית. 

בנוסף, נקבע כי ביישובים שהמדד החברתי כלכלי שלהם (לפי פרסום הלמ"ס) הוא בין 1 ל - 5, המרחק האווירי בין 90% מבתי האב לבין יחידת הדואר אותם היא משרתת, יעמוד על 2 ק"מ במקום 3 ק"מ ביישובים בהם מתגוררים מעל 10,000 תושבים, ויעמוד על 4 ק"מ במקום 6 ק"מ ביישובים בהם מתגוררים בין 3,000 עד 10,000 תושבים. 

התיקון לרישיון הדואר מגיע בעקבות פניות ציבור ופניות ראשי רשויות על פגיעה קשה בשירות לציבור וסגירת יחידות דואר ללא מענה הולם, בדגש על אזורי הפריפריה.

דואר ישראל משרד התקשורת פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד