י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התוצאה ברורה"

שר החינוך יואב קיש התקפל, כל פרסי ישראל יחולקו השנה כרגיל

"במצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי, וכדי שלא לייצר ריב ומדון מיותר, בחרתי לשנות את ההחלטה". כך נימק השר את החלטתו לרדת מהעץ ולחלק את פרסי ישראל בכל התחומים ולא רק בתחום התקומה והגבורה ברוח מלחמת חרבות ברזל

שר החינוך יואב קיש התקפל, כל פרסי ישראל יחולקו השנה כרגיל
שר החינוך יואב קיש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שר החינוך יואב קיש (הליכוד) התקפל והודיע היום (רביעי) שפרסי ישראל יחולקו השנה כרגיל בכל התחומים. כך, גם ועדות הפרס יימשכו כרגיל לבחירת הזוכים.

"במצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי, וכדי שלא לייצר ריב ומדון מיותר, כשהתוצאה ברורה וידועה מראש, בחרתי לשנות את ההחלטה", הסביר השר.

עוד הוסיף קיש על פרסי ישראל כי הם יוענקו השנה בקטגוריות שונות, לצד הענקת פרסי התקומה, ביום העצמאות הקרוב. "מטבע הדברים, הטקס השנה יערך במתכונת שונה, כאשר עיקר המשקל יינתן לאירועי המלחמה. כלל הזוכים שיומלצו ע"י הוועדות בקטגוריות השונות יקבלו את הפרסים, אולם במקום שיוענקו כפי שהוצע בשנה הבאה לאחר המלחמה, הם יוענקו בשנה זו".

יונתן זינדל, פלאש 90השר יואב קישצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

את החלטתו הראשונית לבטל את הטקס הסביר קיש, "אירועי 7 באוקטובר הם מהאירועים הקשים בהיסטוריה הישראלית, לכן הודעתי כי פרס ישראל, הפרס החשוב והיוקרתי ביותר במדינת ישראל, יוענק השנה לאזרחים שהפגינו, בשעה מאתגרת זו, את המיטב שבמעלות בני עמנו - גבורה, אחווה ורעות הדדית".

הסערה התעצמה לאחר שיזם ההייטק איל וולדמן שכבר התבשר כי יוענק לו פרס ישראל בקטגוריית היזמות, התעדכן כי השנה לא יחולק הפרס בתחום זה כי אם בתחומי התקומה והגבורה הקשורים למלחמה. ולדמן יצא למאבק תקשורתי וטען כי הפרס בוטל בשל השתייכותו למחאות נגד הרפורמה המשפטית, ואף השתנק בבכי בדיון שנערך בוועדת המדע של הכנסת על בתו דניאל בת ה-24 שנרצחה במסיבת הנובה בחג שמחת תורה.

השר קיש אמר מצידו כי הפרס לא בוטל אלא נדחה לשנה הבאה בשל הנסיבות ומתוך רצון לאחד את העם סביב המלחמה, אולם כאמור המאבק טיפס עד למישור המשפטי והשר ירד מן העץ והתקפל. 

פרס ישראל יואב קיש אייל ולדמן גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד