י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר מו"מ

ההסכם שיעלה את שכרם של עובדי חברת התעופה הגרמנית בישראל

עשרות עובדי חברת לופטהנזה בישראל ייהנו מהסכם הכולל, בין השאר, העלאות שכר, תוספות שכר בגין ביצועים אישיים ושי לחג | לפי ההסכם, משכורות היסוד החודשיות של כלל העובדים יועלו בכ-6% במהלך תקופת ההסכם. בנוסף, העובדים יקבלו תוספת שכר מתוך תקציב של 3% מכלל משכורות הבסיס, בגין ביצועים

ההסכם שיעלה את שכרם של עובדי חברת התעופה הגרמנית בישראל
מטוס של חברת Lufthansa צילום: pixabay

ההסתדרות, ועד עובדי לופטהנזה ישראל ונציגי החברה מחו"ל חתמו על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם יחול על כלל עובדי החברה בישראל, ויהיה בתוקף לשנתיים (רטרואקטיבית מינואר 2024 ועד סוף דצמבר 2025).

לפי ההסכם, משכורות היסוד החודשיות של כלל העובדים יועלו בכ-6% במהלך תקופת ההסכם. בנוסף, העובדים יקבלו תוספת שכר מתוך תקציב של 3% מכלל משכורות הבסיס, בגין ביצועים. כמו כן, העובדים יקבלו פעמיים בשנה, בפסח ובראש השנה, שי לחג בסך של מאות שקלים.

לופטהנזה היא חברת התעופה הלאומית של גרמניה והיא מהגדולות בענף התעופה באירופה, ומהחברות הזרות הראשונות שחזרו לפעילות בישראל לאחר פרוץ המלחמה.

עו"ד רועי בליטנטל, מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אמר: "מדובר בהסכם המביא ערך כלכלי לרב לעובדי החברה בארץ ומשפר משמעותית את תנאי העסקתם, ומעבר לכך חשיבותו היא בחתימתו בעת הנוכחית, וניתן לראות בכך הבעת האמון של החברה בפעילותה ובעובדיה בישראל. אני מודה מאוד לכל העוסקים במלאכה, לעו"ד קרן קלפר מנהלת החטיבה, לוועד העובדים ונציגי הנהלת החברה שהגיעו לישראל במיוחד לצורך קיום המו"מ.

עו"ד קרן קלפר, מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אמר: "מדובר בהסכם מצוין שנחתם מול נציגי החברה שהגיעו במיוחד מחו״ל. חברת לופטהנזה הוכיחה כי למרות המשבר בישראל היא שמה את טובת העובדים לנגד עיניה, ומתוך ראייה נושאת פני עתיד היא לא מעכבת את המו"מ וחותמת על הסכם המעניק תוספות שכר לעובדים בישראל. אני רוצה להודות להנהלת החברה שהוכיחה כי גם בעת משבר היא מכירה בתרומת העובדים להצלחת החברה, והדבר אינו מובן מאליו ומוערך מאוד על ידי נציגות העובדים. כולי תקווה כי ענף התעופה יתאושש במהרה וכי חברות אחרות בענף ילכו בדרכה של חברת לופטהנזה ויקדמו תהליכי מו"מ להסכמי שכר הגם שמדובר בתקופה מורכבת ומאתגרת מאוד בענף התעופה בישראל. כמו כן אני רוצה להודות לוועד היקר ולתמיר מרקו מאגף כלכלה על עזרתם בתהליך המשא ומתן".

תעופה שכר עובדים שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד