כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התנגדה לחרם

בכירה קנדית תקפה את טרודו על יחסו העוין לישראל

חברת אופוזיציה קנדית שהתנגדה לחרם הנשק על ישראל, האשימה את טרודו ואף התייחסה להתנהלותו מול המשטר האיראנ

בכירה קנדית תקפה את טרודו על יחסו העוין לישראל
מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

יממה לאחר שממשלת קנדה הודיעה כי המדינה תפסיק לשלוח אמצעי לחימה לישראל בעקבות המלחמה בעזה, המחוקקת הקנדית מליסה לנצמן תקפה את ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו בריאיון בתוכנית "השעה הבין לאומית" בכאן רשת ב: "היחסים עם ישראל עלו על שרטון בתקופתו. היינו חברות טובות לפני ממשלת טרודו ונשוב להיות חברות טובות אחרי שהוא יילך".

לנצמן מכהנת כסגנית ראש מפלגת השמרנים של קנדה ומגדירה את עצמה ציונית. היא התנגדה להצעת חרם הנשק על ישראל שעברה בבית הנבחרים הקנדי. לנצמן הוסיפה ביחס למלחמה בעזה: "אני חושבת שכבר זמן רב בקנדה יש ארגונים ואיגודים שונים שמתחבאים מאחורי ההבחנה לפיה אנטי ציונות אינה מהווה אנטישמיות. עכשיו המסכות הוסרו ואפשר לראות זאת בין השאר בהפגנות רחוב", כך דיווח אמוץ שפירא בכאן חדשות.

לנצמן טענה כי: "טרודו יכול בכל רגע להכניס את המשטר האיראני לרשימה השחורה, אבל הוא בוחר לא לעשות את זה למרות שבממשלה שלו מבקשים". לנצמן הדגישה: "כשראש הממשלה יילך, סוף סוף נכריז על המשטר האיראני כטרוריסטי כפי שהוא באמת". 

עוד דווח, כי למרות ההחלטה הקנדית, למעשה ישראל לא רוכשת מקנדה תחמושת - אלא רק רכיבים לייצורה, בעיקר למטוסים ולפצצות. מעבר לכך, חלק מהרכיבים משמשים גם לתעשיות אזרחיות ולא רק לצרכים צבאיים. בשנים האחרונות, היקף מכירות הנשק מקנדה לישראל עמד על 14-18 מיליון דולר. מפרוץ המלחמה נרשם זינוק ברישיונות ייצוא נשק לישראל מקנדה - ובין החודשים אוקטובר עד דצמבר נמכרו רכיבים בכ-20 מיליון דולרים.

קנדה מלחמת חרבות ברזל איראן מליסה לנצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד