כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביקר בגבול הצפון

הרמטכ"ל בשיפא: "אנחנו מעדיפים עצורים לחקירות, מי שנלחם להרוג אותו"

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בשיפא ברצועת עזה, והמשיך לביקור בחטיבת גולני בגבול הצפון. הרמטכ״ל בשיפא: "בפעילות פה אנחנו משרתים שני דברים - פגיעת בהנהגת חמאס ולחץ על המו"מ"

הרמטכ"ל בשיפא: "אנחנו מעדיפים עצורים לחקירות, מי שנלחם להרוג אותו"
הרמטכ״ל בשיפא צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל קיים היום הערכת מצב בבית החולים שיפא, שבצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א׳ ומפקדים נוספים.

בהמשך הרמטכ״ל סייר בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר-כליפא, ולאחר מכן קיים שיח עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני אשר יצאו מהלחימה בעזה ותופסים כעת קו בצפון. 

הרמטכ"ל: ״עד כה התוצאות טובות, אבל תראו אנחנו מכוונים לבכירים. מרואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המו״מ, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, פירוק של חמאס, הרג של ההנהגה הצבאית, פגיעה בהנהגה האזרחית, פגיעה בפעילים. ולא לתת למקום כזה לשלוט ואנחנו משרתים גם את הלחץ על המו״מ".

הרמטכ"ל התייחס לחשיבות החקירות: "באנו לפה לעצור הרבה פעילים דגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם. אנחנו מעדיפים עצורים זה קלפים חשובים, חקירות, אתם מבינים את זה, מי שנלחם להרוג אותו. עד פה העמידה במשימה היא טובה מאוד. שיטת הפעולה, אני אומר לכם ככה תראו - אנחנו את העניין של פשיטה בהפתעה, תחבולה, מדברים עליו מתחילת הדרך והוא פה הדוגמא אולי הכי טובה עד כה שהשתמשנו. להגעה מפתיעה, למקום שחמאס חזר אליו".

עוד אמר הרמטכ"ל: "חמאס הפך אותו למוקד פעילות, למוקד פיקוד ושליטה, עובד מתוכו, מפעיל מתוכו חזרה ניסיון למשילות בצפון הרצועה. ואז הגעה מפתיעה באמת בדקות בודדות סגירה טובה, כניסה של כוחות. תראו כניסה ללחימה במתחם בית חולים, צוותים, חולים, חוסים. כל הדברים האלה ביחד, עם ירי שיש כאן כ-20 מחבלים הרוגים בכניסה. הרמת לחימה ועמידה במשימה בשלב הראשון מאוד מאוד גבוהה".

בית החולים שיפא הרמטכ"ל גולני מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד