ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
רגעים מצמררים

הקלטות הקשר הדרמטיות נחשפו: "מזהה שני אנשים חמושים רצים לגדר"

התצפיתנית רוני אשל הייתה במשמרת ב-7 באוקטובר, ראתה הכול בעיניים ונפלה בקרב על המוצב. היא נשמעת מעבירה דיווח אחר דיווח, על מספר מחבלים בודד ואז על הסתערות המונית על הגדר

הקלטות הקשר הדרמטיות נחשפו: "מזהה שני אנשים חמושים רצים לגדר"
מחבל חוגג על טנק בשביעי לאוקטובר צילום: צלמי פלאש 90

רוני אשל הי"ד אחד הסמלים של מתקפת 7 באוקטובר, היתה חלק מהתצפיתניות שישבו על הגבול - שהתריעו מאסון ואז ראו אותו מתרחש אל מול עיניהן. במשך חודשים התעלמו מהאזהרות שלהן וגם ביום המתקפה היה פער בין מה שהן ראו בעיניים שלהן לתגובת הכוחות בשטח. הערב פורסם במהדורה המרכזית בחדשות 12 הקלטה של סמל רוני אשל מאותם רגעים קשים במוצב נחל עוז.

קולות הקשר של סמל רוני אשל בשעה 06:29 כפי שדיווח ירון אברהם:

"תחנות דייגו קבלו, ארבעה אנשים רצים לי לגדר, אשרו קבלה. אני מזהה שני אנשים חמושים רצים לגדר, אשרו קבלה. תחנת דייגו, קבל פרש טורקי, קבלו, אחד חצה חמוש, אשרו קבלה. קבלו תמונת מצב לפרש טורקי (חדירת מחבלים), קבלו שהוא כנראה כרגע נמצא ליד ***. תמונת מצב, תחנת דייגו קבלו שעוד אחד חצה, קבלו, כרגע יש שלושה אנשים נמצאים בספארי. אשרו קבלה".

הדיווחים הדרמטיים המשיכו: "תחנת דייגו, קבלו תמונת מצב על פרש טורקי, קבלו שני אנשים כרגע על גדר שעון חול (המכשול בגבול הרצועה), מתעסקים עם הגדר, אשרו קבלה. תחנת דייגו, קבלו פיצוץ על שעון חול, קבלו שאנשים פוצצו את שעון חול, אשרו קבלה. כל תחנות דייגו קבלו שיש חור כרגע בשעון חול, קבלו ששני אנשים עם מטען פוצצו את שעון החול, אשרו קבלה. המשך משנה. שלילי, הם נמצאים מול החור, כרגע הם עוד לא חצו".

הדרמה המשיכה: "תחנת דייגו, קבלו פרש טורקי מלא, אשרו קבלה. תחנת דייגו אומרת בשנית, קבלו פרש טורקי מלא, קבלו שלושה אנשים חצו את שעון חול, אשרו קבלה. קבלו שהם חמושים. מול הטווח, המשך משנה. קבל, שעון חול, פוצצו אותה, כרגע שלושה אנשים נמצאים על בורמה, הם חמושים, אשרו קבלה".

אייל אשל, אביה של רוני סיפר לחדשות 12 כי בתו ככל הנראה נהרגה כשש שעות אחרי ההקלטה והייתה בחיים כמעט עד השעה 12:00: "הטיימינג הוא די מסודר. ממה שצה"ל העביר לנו וממה שאנחנו אספנו בעצמנו, מהשעה 06:23 ועד דקות לפני 12 בצהריים היה ניתן להציל את הבנות האלה, אם מישהו בצה"ל היה משכיל להבין שצריך להעמיס את הבנות האלה על רכב ולהעיף אותן מהבסיס".

לםפני חמישה ימים בטקס הנצחה לחיילי גדוד האיסוף הקרבי 414 שנפלו בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, מפקד הגדוד, סא"ל אופיר אברם, ביקש לנאום בפני המשפחות, האב אייל אשל, התפרץ לעבר אברם והטיח בו האשמות על היחס שהתצפיתניות זכו לו בתקופה שקדמה לטבח.

"אתה לא תגיד מילה פה. שיידעו כל האנשים פה שאתה אחד מהאנשים שאחראיים לכל האירוע הזה", צעק אשל בבכי, "הבנות נשרפו בגללך. עד יום מותך ארדוף אותך, עד יום מותך. אתה לא בן אדם שראוי ללבוש מדים בכלל".

 

 

מלחמת חרבות ברזל אייל אשל רוני אשל חמאס השביעי באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד