א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"זה חג של הלב"

למרות המצב: האח השכול קורא לחגוג ולשמוח בפורים

"הלב שלנו כואב ושותת דם מצד אחד, אבל גם מצד שני פועם בעוצמה". אחיו של הלוחם איתן פיש הי"ד שנפל לפני כשלושה חודשים ברצועת עזה קורא לחגוג ולשמוח בפורים למרות הכל

למרות המצב: האח השכול קורא לחגוג ולשמוח בפורים
איתן פיש הי"ד צילום: אתר צה"ל / פלאש 90

נריה פיש, אחיו של לוחם צה"ל איתן פיש הי"ד שנפל במלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה, קורא לעם ישראל לשמוח בחג הפורים למרות המלחמה ומחיריה. 

"תשמחו בפורים". פותח הירש את דבריו, "אני קורא ושומע הרבה אנשים שאומרים שהשנה לא צריכים לחגוג את פורים. איך אפשר לחגוג כשכל כך הרבה חיילים נפלו? כשיש לנו כל כך הרבה שבויים שם? הצדק וההיגיון איתם. אבל פורים זה חג של הלב".

עוד הוא כותב, "הלב שלנו כואב ושותת דם מצד אחד, אבל גם מצד שני פועם בעוצמה. פעם ראשונה (ואחרונה בעזרת ה') שהדור שלנו מתחיל להרגיש ולהבין את קצה קצהו של מה שעבר על אבותינו לאורך ההיסטוריה. מהשואה, דרך האינקוויזציה ומסעות הצלב ועד הגלויות הקדומות שלנו".

פייסבוקמתוך הפוסט של נריה פישצילום: פייסבוק

לדברי פיש, "בפורים אי אז ניצלנו מהמן הפרסי שרצה להשמיד אותנו. עברו 2500 שנה והפרסים עדיין רוצים להשמיד אותנו".

"ההבדל היחיד הוא שלנו יש מדינה. וצבא. ואמונה. ותורה. אנחנו נלחמים בהם בעזרת המדינה והצבא שלנו בכוח הזרוע, ובאמונה ובתורה שלנו בכוח הלב. הם לא יקחו לנו את השמחה".

"בפורים הקרוב מרימים לחיים לזכר אלו שכבר לא בחיים. תשתו, תשמחו ותקדישו את הלחיים לאיתן, ליקיר, לתובל ולכל אלו שחירפו נפשם כדי שנוכל להמשיך להרים פה לחיים. כמו לפני 2500 שנה, גם היום. לחיי אחינו ואחיותינו שמחכים לנו שנחזיר אותם הביתה. לחיים!". כך נריה.

סרן איתן פיש הי"ד, מהיישוב פדואל, קצין שריון לוחם בגדוד 53, שבעוצבת 'ברק' (188), נפל בקרב ברצועת עזה בכ"א כסליו תשפ"ד, בן 23 בנופלו. הותיר אחריו הורים ו-7 אחים. הוא הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. 

נריה פיש איתן פיש שמחת פורים חג פורים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד