י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בישיבת מועצת רמ"י

נתניהו: "הלוחמים נלחמים על האדמה ומגיע להם חלק בה"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת מועצת רשות מקרקעי ישראל: "הלוחמים שלנו נלחמים על האדמה שלנו ומגיע להם חלק באדמה שלנו". השר גולדקנופף: "העברנו היום שורה של החלטות היסטוריות לטובת אזרחי ישראל"

נתניהו: "הלוחמים נלחמים על האדמה ומגיע להם חלק בה"
ראש הממשלה בישיבת מועצת רמ"י צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (רביעי) בישיבת מועצת רשות מקרקעי ישראל, בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, במהלכה אושר להרחיב את הגדרת חיילי המילואים הזכאים להטבות, כך שחיילי המילואים ששירתו במסגרת המלחמה מעל 45 ימים יהיו זכאים גם הם להנחות חיילי מילואים – זאת מתוך הוקרה רבה והערכה עמוקה לחיילי המילואים בצבא ההגנה לישראל.

כמו כן, הוחלט להגדיל את ההנחות הניתנות לכלל חיילי המילואים ולקבוע כי הם יהיו זכאים להפחתה נוספת של 10% משיעורי התשלום שנקבעו באזורי עדיפות לאומית. הנחת האזור המוגדלת תהיה בנוסף להנחה שהיתה עד היום, הנחה של עד 100,000 שקלים חדשים בהתאם למיקום הקרקע וערכה. בהתאם להחלטה ההנחה שתינתן לחייל מילואים מחוסר דיור ברוב היישובים באזור עדיפות לאומית א' תגיע עד ל-90% מערך הקרקע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "היום זה יום בשורה, משום שאנחנו התחייבנו מזה זמן להביא קרקעות חינם או כמעט בחינם למשרתי הצבא, חיילי המילואים שלנו, עם דגש כמובן על השירות הקרבי. יש כאן באמת בשורה גדולה של 90%, ובכמה מקומות גם של 95%. הקרקע עצמה היא כמעט חינם, אנו ערים לכך שיש גם הוצאות פיתוח. אנחנו דנים עכשיו על איך לתת גם סיוע, סבסוד, במשרד האוצר לטובת הוצאות הפיתוח. זו כמובן מהפכה גדולה, זה גם יוצר צדק. 

 

הלוחמים שלנו נלחמים על האדמה שלנו ומגיע להם חלק באדמה שלנו. השינוי הזה הוא מבורך - הוא חיוני לצפון, הוא חיוני לדרום, הוא חיוני לחלקים אחרים של הארץ. על אחת וכמה משום שאנחנו בתוך מלחמה והמלחמה הזאת היא מלחמה על הארץ, וגם מאמץ גדול שאנחנו רוצים לתת את הגמול הראוי לאלה שמסכנים את עצמם למען הקיום של כולנו.

אז אני מברך אתכם על ההחלטה שאתם עומדים לקבל. אנחנו נפתור את הבעיה שנותרה. אנחנו יוצאים לדרך, דרך חדשה. בשורה גדולה למשרתים שלנו. תודה רבה לכם".

יו"ר מועצת רמ"י, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אמר: "העברנו היום שורה של החלטות היסטוריות לטובת אזרחי ישראל מכל גווני האוכלוסייה, בדגש על חיילי צה"ל ומשרתי המילואים, שמקריבים מזמנם וממרצם למען הגנת המולדת. בנוסף להגדלת הנחות לרוכשים באזורי עדיפות לאומית, על מנת לעודד ולפתח את ההתיישבות היהודית במקום. 

לצד השמירה על הרציפות התפקודית בענף הבניין בצל המלחמה, אנו ממשיכים להוביל מהלכים ארוכי טווח, לטובת הורדת המחירים בשוק הדיור, לטובת פתרון מצוקת הדיור בישראל למען הזוגות הצעירים במדינה, שיזכו לקורת גג ראויה לשמה במחירים סבירים".

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר: "אישרנו היום החלטות חשובות והכרחיות. במטרה לתמרץ שיווקים ולהגדיל את מספר  יחידות הדיור ברחבי הארץ. במסגרת ההחלטות שעברו היום  המדינה תציע הנחות משמעותיות ברכישת קרקעות באזורי עדיפות לאומית לחיילי מילואים בנוסף הגדלנו את אחוז הדירות שיוקצו למשרתי מילואים בהגרלות דירה בהנחה. אנו רואים זאת חובה מוסרית לסייע ככל הניתן לעידוד ההתיישבות ברחבי הארץ במיוחד באזורים הקרובים לגבולות ובמקביל לתת סיוע ככל הניתן לחיילים המילואים שנותנים מעצמם עבור המדינה כל הזמן. אנו כמשרד הבינוי והשיכון, נמשיך לקדם החלטות שיטיבו עם הציבור, יספקו פתרונות דיור ויגדלו את ההיצע". 

מנהל רמ״י יעקב קוינט אמר: ״אני מברך על ההחלטות החשובות שהתקבלו הערב אשר יעניקו הטבות משמעותיות לחיילי מילואים  בקו העימות ובאיזורי העדיפות הלאומית בצפון ובדרום. החלטות אלה תעודדנה את שיקום והפרחת הישובים, חיזוק האוכלוסייה והן תהיינה תגמול ראוי לאלו אשר משרתים את המדינה". 

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי אמר: "תקומת הנגב המערבי, הצפון ויישובי קו העימות זהו האתגר הציוני החשוב של התקופה. ההחלטות שקיבלנו הם צעד נוסף בדרך לשיקום יישובי הדרום והצפון ועידוד חיילי המילואים להתיישב באזורים אלה במתן הנחות. נמשיך לתמוך בהתיישבות ציונית בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי קווי העימות. אני מודה לשר השיכון ולרמ״י על העבודה המשותפת ומאמינה שיחד נוכל לאתגרים שיעמדו לפתחנו".

בנימין נתניהו יצחק גולדקנופף רשות מקרקעי ישראל משרד השיכון והבינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד