כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה

לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים: מועצת גדולי התורה בארה"ב בקול קורא

מועצת גדולי התורה בארה"ב פרסמה קול קורא לקראת חג פורים ותענית אסתר. הקריאה מגיעה בשל המצב הקשה השורר בארץ הקודש. הגדולים קראו "לקדש זמן מסויים לשמוע דברי התעוררות". מי שענה למרדכי ואסתר בשושן הבירה

לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים: מועצת גדולי התורה בארה"ב בקול קורא
מועצת גדולי התורה בארה"ב צילום: Yeshiva world news

אגודת ישראל באמריקה פרסמה היום קול קורא של מועצת גדולי התורה של אמריקה. הרבנים קראו להרבות תפילה ביום תענית אסתר, כדי לעורר רחמי שמים.

המכתב המלא שנפתח במילים לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים.

לך כנוס את כל היהודים ט' אדר ב' תשפ"ד. עת צרה היא ליעקב וממנה נושע, ואין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים, ובכן נבוא אל המלך להקהל ולעמד על נפשינו "נפשינו בשאלתנו ועמנו בבקשתינו".

והנה מצבם של אחינו בני ישראל בכל מקומות שהן מדאיג אותנו בהתגברות של רדיפות משונאי ישראל ומשונאי הדת ר"ל ובפרט בארעא קדישא שנמצא בעת מלחמה, וגם לרבות השבויים שחייהם תלאים להם מנגד, ה' ירחם עליהם ויוציאם מאפילה לאורה. 

וכבר ידוע סגולת יום תענית אסתר לתפילה, כלשון הקב הישר פרק צ"ז "ועל ידי תפלה זו הן מעוררים רחמים גדולים בפמליא של מעלה" זמן שכל כולו הוא להודיע שכל קויך לא יבושו ולא יכלמו לנצח כל החוסים בך.

ולכן בקשתינו שטוחה לפני עם ועם ליחד ולקדש זמן מסויים לשמוע דברי התעוררות, נחפשה דרכינו ונחקורה - ולומר פרקי תהלים ביום תענית אסתר הבא עלינו לטובה (ובפרט פרק כ"ב) ולהתפלל על מצבם של כל אחינו בני ישראל הנתונים בצרה ובשביה, ועל גאולתנו ועל פדות נפשינו שמחכים לביאת משיח צדקינו בכל יום.

ובזכות תפילת הרבים מי שענה למרדכי ואסתר בשושן הבירה הוא ישמע לקול שועתינו וירחם עלינו לריב ריבינו ולנקום נקמתינו ולשלם גמול לכל אויבי נפשינו ולטהר לבנו לעבדו באמת וישלח לנו גואל צדק במהרה בימינו אמן.

מועצת גדולי התורה באמריקה.

באדיבות המצלםמכתב מועצת גדולי התורהצילום: באדיבות המצלם

ארצות הברית מועצת גדולי התורה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד