י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסיפור המלא

ביהמ"ש דחה "תביעת השתקה" של הקבלן וחייב אותו בסכום עתק

בית המשפט קיבל את טענת באי כוחם של בעלי הדירה, עו"ד ארז אסרף ועו"ד אורון אביקסיס, וקבע כי יש לשלם לתובעים בסך של 250,000 ₪ בגין הנזקים וההוצאות שנגרמות להם | הסיפור המלא

ביהמ"ש דחה "תביעת השתקה" של הקבלן וחייב אותו בסכום עתק
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בני זוג שרכשו באשדוד דירה מפוארת על הנייר ותבעו את הקבלן על איחור במסירה ועל כך שלא עמד בזמן בניית המרפסות שהובטחו על פי החוזה, חטפו ממנו תביעת השתקה. 

מהתביעה שהגישו בעלי הדירה לבית משפט השלום באשקלון באמצעות עו"ד ארז אסרף ועו"ד אורון אביקסיס המתמחים במקרקעין, עולה כי לפני 13 שנה הם רכשו על הנייר דירת 6 חדרים ברחוב נחל לכיש באשדוד בכ-2 מיליון שקלים. בעת חתימת החוזה לא היו בידי הקבלן חלק מהיתרי הבנייה וביניהן ההיתר למרפסות אותן הבטיח בחוזה.

במועד קבלת המפתח באיחור של יותר משנה ממועד המסירה הנקבע בחוזה, אולצו בעלי הדירה לחתום בניגוד לרצונם החופשי על הסכם ויתור הכולל ויתור על פיצויים המגיעים להם תוך שהם מתחייבים שלא לתבוע את הקבלן ואם יעשו כן, יצטרכו לשלם פיצוי  של כ-400 אלף שקלים.

בעלי הדירה נאלצו לחתום על הסכם הויתר תחת עושק ואונס כאשר משמעות החתימה הינה ויתור כפוי על מאות אלפי שקלים המגיעים להם על פי החוק. כשנתיים לאחר קבלת המפתח, והשלמת בניית המרפסות, הגישו תביעה נגד הקבלן במסגרתה ביקשו לקבל את הפיצויים בגין האיחורים במסירה וכן על קבלת הדירה ללא המרפסות שהובטחו להם בחוזה וגם דרשו לבטל את הסכם הויתור.

ניר סילקמןעו"ד ארז אסרף צילום: ניר סילקמן

עם הגשת התביעה הקבלן הגיש תביעה שכנגד ותבע לקבל הפיצוי בסך 400 אלף שקלים בסעיף הוויתור בטענה כי נאסר עליהם לתבוע את הקבלן על איחור במסירה.

בית המשפט קיבל את טענת באי כוחם של בעלי הדירה, עו"ד ארז אסרף ועו"ד אורון אביקסיס, וקבע כי יש לשלם לתובעים בסך של 250,000 ₪ בגין הנזקים וההוצאות שנגרמות להם, וכן קבע כי יש לדחות את התביעה שכנגד שמהווה למעשה תביעת השתקה. השופטת אורית סלהוב חדד פסקה כי "סעיף זה שבהסכם הוויתור, אינו חוקי, שעה שהוא משמש "להשתקת התובעים" כטענת בא כוחם של בעלי הדירה, ומונע מהם זכויות שהמחוקק עמד על כך שיוקנו להם". 

בסופו של יום בית המשפט פסק להם פיצוי ושכר טרחת עורך דין בסך כ-250 אלף שקלים ודחה על הסף את תביעת ההשתקה של הקבלן בסך כ-400 אלף ש"ח.   

עו"ד ארז אסר מוסיף ומספר כי "היום יצאה בשורה משמעותית מבית המשפט ולפיה חתימה על הסכמי ויתור כתנאי לקבלת הדירה הינם הסכמים בלתי חוקיים. לצערי אנחנו נתקלים בהרבה קבלנים שצריכים לשלם פיצויים לדיירים אונסים בעלי דירות לחתום על הסכם ויתור בתמורה לקבלת מפתח. לשמחתי חוק המכר קובע באופן מפורש כי לאחר החתימה על הסכם המכר לא ייחתם כל מסמך שפוגע ברוכשים ואם ייחתם הוא מבוטל. במיקרה זה בעלי הדירה זכו לפיצויים של כרבע מיליון שקלים למרות שחתמו על הסכם הויתור". 
 

קבלן תביעת השתקה איחור מסירת דירה איחור מסירה בניית מרפסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד