ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הדרישה ההזויה

הבריטים מאיימים לעצור את אספקת הנשק אם לא יהיו ביקורים אצל המחבלים

בריטניה דורשת ביקורים של אנשי הצלב האדום אצל מחבלי חמאס שנעצרו, אחרת אספקת הנשק לישראל תופסק. לטענת בריטניה, ישראל פועלת בניגוד לדין הבינלאומי שמחייב להעביר לצלב האדום רשימה של העצורים

הבריטים מאיימים לעצור את אספקת הנשק אם לא יהיו ביקורים אצל המחבלים
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בריטניה, שנחשבת למדינה ידידותית לישראל אחרי ארצות הברית, הדהימה את ישראל כשהציבה דרישה לאפשר ביקור של דיפלומטים או של אנשי הצלב האדום אצל מחבלי נוחבה שעצורים בישראל – כחלק מהתנאים שלה להמשך אספקת נשק לישראל. שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אף הזהיר בשיחות עם גורמים ישראליים שאם המצב הנוכחי יימשך כפי שהוא, שלא נופתע אם יוכרז אמברגו נשק על ישראל באירופה כולה, כך מדווח איתמר אייכנר בידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, הדרישה הבריטית לאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוחבה במעצר, באה על רקע פרסומים שלפיהם ישראל מסרבת לאפשר לצלב האדום לבקר את עצורי חמאס בשל תנאים מחמירים במיוחד שהם מוחזקים בהם. הדרישה ההזויה מגיעה בזמן שהחטופים הישראלים לא זוכים לראות אף נציג של הצלב האדום.

אייכנר דיווח ב-Ynet כי לפני כשבועיים ביקר בישראל צוות משפטנים בריטים. לטענת בריטניה, ישראל פועלת בניגוד לדין הבינלאומי שמחייב להעביר לצלב האדום או לארגון בינלאומי אחר רשימה של העצורים, ולאפשר אצלם ביקורים של הצלב האדום. אלא שישראל מתנגדת לקיום ביקורים שכאלה בנימוק שלפי הדין הבינלאומי היא יכולה להתנגד להם בשל החרגות ביטחוניות.

"עלולה לפרוץ מגפה של סנקציות נגד ישראל שתלך ותתפשט בעולם", הזהיר אתמול גורם בכיר בממשלה. לדבריו, ישראל מנהלת קרב בלימה כדי למנוע עוד החלטות אנטי-ישראליות. התחושה בישראל היא שהממשל האמריקני קורץ לבני בריתו במערב להפעיל לחץ על ישראל בסוגיית הסנקציות נגד מתנחלים אלימים, אך גם בכל הסוגייה ההומניטרית והטענות על הרעבה.

 

 

מלחמת חרבות ברזל בריטניה חמאס מחבלי נוחבה הצלב האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד