י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנטישמיות מחליאה

קריקטורה בקנדה מציגה את נתניהו כערפד צמא דם

עיתון בקנדה פרסם איור אנטישמי בו נראה ראש הממשלה כערפד צמא דם. הדמות הבדיונית, שנוצרה בתחילת שנות ה-20, שימשה בסיס לתעמולה הנאצית נגד יהודים בשנות ה-30

קריקטורה בקנדה מציגה את נתניהו כערפד צמא דם
נתניהו בעזה עם חיילי מילואים צילום: אבי אוחיון /לע"מ

לאחר שקנדה הודיעה כי תפסיק  מכירת נשק לישראל, האנטישמיות הרימה ראש בצורה מחפירה, עיתון קנדי "לה פרס" פרסם קריקטורה, המציגה את ראש הממשלה נתניהו באופן אנטישמי - ועורר סערה במדינה.

באיור נראה נתניהו בדמות הערפד בסרט הגרמני "נוספראטו" מ-1922, המתאר את חייו של הרוזן דרקולה צמא הדם. בקריקטורה נראה ראש הממשלה עם אזניים וטפרים, לצד הכתובת "נוספניאהו, בדרך לרפיח", כך דיווח ערן סיקורל בכאן חדשות.

הדמות הבדיונית, שנוצרה בתחילת שנות ה-20, שימשה בסיס לתעמולה הנאצית נגד יהודים בשנות ה-30. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו גינה את הקריקטורה בפתח הפרלמנט הקנדי: "התוכן והרמיזות האנטישמיות בלתי מקובלות. הקריקטורה לא היתה צריכה להתפרסם".

שגרירות ישראל בקנדה הגדירה את הקריקטורה "אנטישמית" וטענה כי האנטישמיות בקנדה יצאה מכלל שליטה. ארגונים יהודיים גינו גם הם את האיור והגדירו אותו "אנטישמית בלתי נסלחת". שרת החוץ של קנדה ג׳ולי הגיבה על הקריקטורה, ותיארה אותה מחרידה ובלתי מתקבלת. "לאנטישמיות, בשום צורה אין מקום בקנדה".

בכאן חדשות דווח כי בעיתון "התנצלו" על הקריקטורה וטענו: "הציור נועד להוות ביקורת על מדיניותו של מר נתניהו. הוא כוון לממשלת ישראל, לא לעם היהודי".

 

 

מלחמת חרבות ברזל קנדה ראש הממשלה נתניהו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד