ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
היום שאחרי

התכנית הסודית של ישראל לדחוק את חמאס. כל הפרטים

כשהמלחמה תסתיים, האנשים האחראים על הסיוע יקבלו את הסמכות למשול, בגיבוי כוחות הביטחון הממומנים על ידי ממשלות ערביות עשירות, כך אמרו גורמים רשמיים. התכנית נתקלת בהתנגדות חריפה מצד חמאס

התכנית הסודית של ישראל לדחוק את חמאס. כל הפרטים
מחבלי חמאס בעזה צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

גורמי ביטחון ישראלים מקדמים בשקט תוכנית לחלוקת סיוע הומניטרי ברצועת עזה שעלולה ליצור שם רשות שלטונית חדשה, כך אמרו גורמים ישראליים וערביים.

בכיר ישראלי ניהל שיחות עם מצרים, איחוד האמירויות הערביות וירדן כדי לבנות תמיכה אזורית למאמץ לגייס מנהיגים ואנשי עסקים פלסטינים שאין להם קשר לחמאס בחלוקת סיוע.

הסיוע ייכנס ביבשה ובים לאחר בדיקה ישראלית ויופנה למחסנים גדולים במרכז עזה, שם אותם אנשי עסקים פלסטינים יחלקו אותו, כך אמרו הגורמים לעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'. התכנית היא כשהמלחמה תסתיים, האנשים האחראים על הסיוע יקבלו את הסמכות למשול, בגיבוי כוחות הביטחון הממומנים על ידי ממשלות ערביות עשירות, כך אמרו הגורמים הרשמיים, התכנית נתקלת בהתנגדות חריפה מצד חמאס.

ממשלות ארה"ב ומדינות ערב לחצו על ישראל לעשות יותר כדי להכניס סיוע הומניטרי לעזתים ולנסח חזון ברור לממשל עזה ליום שאחרי המלחמה.

העיתון מדווח כי יש מכשולים לתכנית, ראש הממשלה נתניהו לא תומך בתכנית, מאחר וחלק מהמעורבים מזוהים עם פתח, והרשות הפלסטינית.

"עזה תנוהל על ידי מי שלא מבקש להרוג ישראלים", אמר גורם ישראלי בכיר מלשכת ראש הממשלה.

בכיר ישראלי אחר אמר כי ההתנגדות החריפה של חמאס עלולה להפוך את התוכנית לבלתי ישימה.

אחד הגורמים הרשמיים אמר לעיתון שהחזון הוא שפלסטינים אנטי-חמאסיים יהוו "רשות מנהלית מקומית" שתחלק סיוע הומניטרי, ותנתק את חמאס מהתהליך.

חמאס לא ממלא תפקיד רשמי בחלוקת הסיוע בעזה, אך רואה בתוכנית הישראלית המתהווה דרך ליצור מבנה שלטוני עצמאי. "נכה ביד ברזל בכל מי שיפגע בחזית הפנימית ברצועת עזה ולא נאפשר הטלת כללים חדשים", אמר גורם בחמאס.

בחמאס גם עצבניים ממעורבותו של מוחמד דחלאן, בכיר לשעבר בפתח שהיה ראש הביטחון בעזה של הרשות הפלסטינית לפני יציאתו לגלות באיחוד האמירויות.

חמאס סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד