כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בית כנסת מול החלונות

הלם בבני ברק: ראש הישיבה הורה להשבית את הסמינר לבנות

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ראש הישיבה הגרמ"ה הירש הורה להשבית את פעילות סמינר הרב מאיר בעיר בני ברק. הרקע: בית כנסת של 'הפלג הירושלמי' שהוקם ללא רישיון מול חלונות הסמינר. כל הפרטים וגם: האם מותר לשיר בזמן שקולן נשמע בבית הכנסת?

הלם בבני ברק: ראש הישיבה הורה להשבית את הסמינר לבנות
הגרמ"ה הירש לצד הסמינר וביהכנ"ס צילום: שוקי לרר

לא שקט בעיר התורה והחסידות: ימים ספורים אחרי הבחירות שהתקיימו בבני ברק, קהילת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי הקימה בית כנסת ללא רישיון על גינה ברחוב השומר סמוך ממש לסמינר הרב מאיר. 

בית הכנסת שנבנה באישון לילה על הגינה הסמוכה לסמינר עורר את זעמם של הבנות והמורות שנדהמו לגלות שמול החלונות שלהם הוקם בית כנסת - על כל המשתמע מכך.

כל הפניות לעירייה שתטפל בנידון - נדחו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהלי הסמינר עלו למעונו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שביקש מקברניטי העירייה למצוא מקום חליפי לבית הכנסת גם בגלל שבית הכנסת נמצא בתוך חלונות הסמינר ממש. 

אך לאחר שעברו מספר שבועות ולא נעשה אף דבר בנידון, הורה אתמול (רביעי) ראש הישיבה בצעד תקדימי להנהלת הסמינר להשבית את פעילות הסמינר עד לפתרון העניין.

באדיבות המצלםמכתב שקיבלו ההורים בסמינר מאירצילום: באדיבות המצלם

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הנהלת הסמינר אף פנתה לראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין להכרעה האם הבנות יכולות להתפלל ולשיר בזמן שקולם נשמע בבית הכנסת, השיב על כך רה"י הגר"ח כי מבחינה הלכתית מותר, אבל זה הרס החינוך של הבנות לחנכם לדרך כזו, ועל כן צריך לעשות הכל כדי שלא יווצר מצב כזה. כשנשאל האם יש בעיה בהשבתת הסמינר השיב כי אין אצל בנות עניין של ביטול תורה.

גם הפוסק הגאון רבי עמרם פריד פסק שמותר לבנות הסמינר לשיר בקול למרות שהן מכשילות את המתפללים בשמיעת שירת נשים מכיוון שבית הכנסת נבנה שלא ברשות ולגברים אסור לשהות שם.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב

באדיבות המצלםביהכנ"ס החדש מול חלונות הסמינרצילום: באדיבות המצלם

סמינר מאיר הפלג הירושלמי הרב משה הלל הירש הרב חיים פיינשטיין הרב עמרם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד