כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דגל פלסטיני בשער

תיעוד: רבה הראשי של איראן בקבר מרדכי ואסתר

כמידי שנה, רבה הראשי של איראן מגיע בתענית אסתר יחד עם בני הקהילה היהודית להתפלל בקבר מרדכי ואסתר. השנה גילו הרב ופמלייתו את דגל פלסטין מונף מחוץ למקום בגלל המלחמה של ישראל בעזה. המקום סבל לאחרונה מהתנכלות

תיעוד: רבה הראשי של איראן בקבר מרדכי ואסתר
קברם של מרדכי ואסתר עם דגל פלסטיני צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, ביקר היום בקברי מרדכי ואסתר בעיר המאדן באיראן, הרב יחד עם מספר בני הקהילה התפללו במקום. חברי הקהילה היהודית באיראן מגיעים כל שנה להתפלל במקום בתענית אסתר, יום מסוגל לישועות.

בחודשים האחרונים המקום סבל מהתנכלות כולל שריפה, לאחר שמפגינים זעמו שהרשויות שומרות על המקום. הרב ופמלייתו הופתעו לראות את דגל פלסטין מונף מחוץ למתחם הקבר בשל המלחמה בעזה.

יש לציין שהרשויות שומרות על המקום הקדוש, ולא נכנעות ללחץ של הקיצוניים להלאים את המקום.

באוקטובר דיווחנו כי קיצונים במחוז ביקשו לשנות את הסטטוס של קברי מרדכי ואסתר, מפרטי לציבורי, לטענתם המהלך בהסכמת יהודים החיים באיראן, דבר שאין לו כל ביסוס. הבקשה הגיעה יממה לאחר שמפגינים שרפו דגל ישראל מחוץ לקבריהם של אסתר ומרדכי.

מפגינים קיצונים דרשו להפוך את המבנה "למוזיאון לפשעי המשטר הציוני" ולהקים במקום הזה משרד יחסי ציבור עם "כוחות ההתנגדות הפלסטינית".

חבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח, שלח אז מכתב לממשלת איראן, וביקש את הגנת הרשויות, על היהודים באיראן שמותקפים מחמת המלחמה בין ישראל לחמאס, על פי גורמים בקהילה היהודית, הרשויות סרבו לבקשת הקיצונים.

קבר מרדכי ואסתר תענית אסתר פורים מלחמת חרבות ברזל הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד